Gå til innhold

Til de som er erfarne "fødere" :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at det er noen som ikke har noe som helst plager før fødselen setter i gang, mens andre har mye murringer, modningsplager, marerier, kynnere etc etc. Tror dere at fødselen er lettere (kjappere, mindre vond) for de som har plager i forkant, at kroppen er mer klar for fødsel enn for de som ikke merker noe særlig før det setter i gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja!? Er tredjegangs og har hatt mer og mer kynnere og murringer for hvert svangerskap. Hvor fødsel numer to var mye lettere og kortere enn nummer en. Så jeg håper jo at disse økte plagene fører til noe positivt i allefall ;)

Skrevet

erfaren og erfaren, tihi.... har to da, snart 3...

jeg har hatt mye kynnere og maserier meg begge to... 1 mann tok 11 timer og 2 mann tok nesten 2 timer...

men jeg har gått med rier lenge før den aktive fasen...( 1 = 2 dager , 2 = 19 timer) med begge... så jeg vet ikke egentlig, er vel like forskjellig det som med alt annet..

Skrevet

Ja, det er vel forskjellig...jeg bare håper at det er et poeng med alle disse venteplagene, hadde vært så digg om de faktisk gjør fødselen lettere. Da er det litt lettere å akseptere de :-)

Skrevet

Med førstemann var jeg mye plaget av kynnere og kunne knapt bevege meg 2 meter uten skikkelige tak i magen. Likevel var jeg totalt umoden og jeg måtte settes i gang 14 dager etter termin. Det ble en meget langvarig og tøff fødsel.

Med nr 2 hadde jeg omtrent ikke en kynner og modnet likevel av meg selv, om jeg kan si det. ;-) Ble strippet 7. dagen etter termin og fødte 14 timer etter stripping. Det bør nevnes at jeg måtte ha drypp den siste halvannen timen.

Skrevet

Jeg er overhodet ikke erfaren, men bare gjorde meg en liten tanke rundt akkurat det.

Jeg er nemlig av de som har lite kynnere, murringer osv og håper fødsel likevel er rett rundt hjørnet;)

Men tenker liksom at det er litt sånn med kynnere som med morgenkvalme og bekkenløsning.

Det er jo ingen god grunn til at noen skal ha det. Det er ubehaglig og unyttig og slitsomt.

Det er vel bare sånn at noen har det og noen ikke... Noen har litt mer "uflaks" og må rett å slett lide litt mer enn oss andre...

Er det en ting jeg har lært( selv som uerfarn førstegangs) er det at alle svangerskap er unike og alle fødsler er unike.

Veldig vanskelig å få cold, hard facts=P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...