Vannmann35 Skrevet 17. juli 2009 #1 Skrevet 17. juli 2009 Noen som kjenner reglene til utvidet permisjon (ut over 12 mnd.)? Hvor lenge kan man ha dette? Får man ingen lønn da?
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 17. juli 2009 #2 Skrevet 17. juli 2009 Ditta lura eg og på, så håpa nåkken svara!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. juli 2009 #3 Skrevet 17. juli 2009 Man har krav på ett år ulønnet permisjon etter fødselspermisjonen=)
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 17. juli 2009 #4 Skrevet 17. juli 2009 Får man kontantstøtte da eller? Vi sliter med å finne dagmamma til knerten, fekk ikkje barnehageplass pga at vi visste ikkje at søknadsfristen til barnehage gjekk ut 15.mars :/ dårlig opplyst i kommunen her! Og dagmammaer ser det ikkje ut som det finnes, prøvd alt mulig.. Er heldigvis 6 mnd igjenn, så håper vi finner ei, men ser ut som eg må være heime et halvt år til, nåkke som vi overhode ikkje har råd til:(
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. juli 2009 #5 Skrevet 17. juli 2009 Jess- man får kontantstøtte så lenge man ikke har fulltidsplass i bhg! Håper dere finner en løsning på det- ikke noe gøy det der nei...!
Vannmann35 Skrevet 18. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. juli 2009 Hmmm... Må tenke på dette. Kunne vært fristende å være hjemme nok et år. Er det for øvrig noen av dere som vet hvordan det da blir, dersom man tilfeldigvis skule slumpe til å bli gravid på nytt? Man må vel være 6 mnd. sammenhengende i jobb for å rett til nye permisjonspenger?
Rååååsa på ball Skrevet 18. juli 2009 #7 Skrevet 18. juli 2009 Det er vel et ekstra år ulønnet perm man har rett på, man får ingen lønn men enn så lenge har man rett på ca 3300 i kontantstøtte i mnd fra og med mnd etter at barnet fyller et år. Jeg skal være hjemme et år ekstra, om det blir for trangt økonomisk så tar jeg meg bare en liten helgejobb eller kveldsjobb et par kvelder i uken. Betalt foreldrepermisjon teller likt som arbeid om man skulle bli gravid på nytt, men dette gjelder ikke for ubetalt permisjon.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. juli 2009 #8 Skrevet 18. juli 2009 Ja, man må ha hatt en inntekt de siste 6 mnd, enten i form av vanlig jobb eller foreldrepenger, for å få utbetalt foreldrepenger ved neste barn også... Så det er ikke så taktisk lurt å bli gravid igjen så fort at man ikke rekker innom jobb 6 mnd først, før en evt ny fødsel;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå