Gjest Skrevet 17. juli 2009 #1 Skrevet 17. juli 2009 lurer på om jeg skal ta fatt på utdanningen min etter jeg er ferdig i permisjon. da er jenta 1 år og 4 mnd. er det galskap? eller går det greit og kombinere mamma rollen og studier?
Soloho Skrevet 17. juli 2009 #2 Skrevet 17. juli 2009 Jeg tok sisteåret mitt på vernepleien etter endt permisjon. Ikke sykepleien da, men det er vel ikke så stor forskjell. Begge studiene er jo høyskolestudier. Jeg syntes det var kjempegreit! En dag fri i uka (studiedag...hehe) Forelesningene begynte ikke før kl. 10.00 og slutta 14.00 hvis det ikke var noe spesielt som oppgaveskriving ol. Lillesnuppa la seg jo for kvelden kl. halv sju for hun var sliten etter dagmamman og da fikk jeg lest og skrevet oppgaver på kvelden etter en halvtimesdupp. Var snuppa sliten eller syk en dag så ble vi bare hjemme uten noe stress med antall sykedager. Veldig lite var obligatorisk på skolen. Når jeg begynte å jobbe etter endt utdanning var det opp kl. 06.00 og barnehage fra 07.30- 16.00. Dødssliten lillesnuppe som var sutrete og sur om ettermiddagen... Aldri tid til husarbeid, vasking, handling...Lå alltid etter og var sliten selv. Måtte holde styr på antall sykedager (Hun var mye syk for hun er "ørebarn") Hun var også mye syk første året i barnehage med spying og forkjølelser. Er jo ikke bare bare å ringe jobben stadig vekk fordi man har syke barn. Min erfaring er at det er mye enkelere og friere å være student enn å jobbe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå