Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #2 Skrevet 17. juli 2009 Statene på Balkan er: Hellas Albania Makedonia Romania Bulgaria Serbia Montenegro Kosovo Bosnia-Hercegovina Kroatia Tyrkia Slovenia
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #4 Skrevet 17. juli 2009 men på wikipedia står det at Romania hører med mens på kartet hvor de har merket balkanlandene er ikke Romania merket??? HI
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #5 Skrevet 17. juli 2009 Vil tro romania hører med, " inn og lese engang til" ( jeg altså)
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #6 Skrevet 17. juli 2009 Står Romania her da. http://www.visitmakedonia.com/mapBalkan.php
Sylteflesk Skrevet 17. juli 2009 #7 Skrevet 17. juli 2009 Jeg har reist mye på Balkan. Mener bestemt at ikke Romania hører med. Store Norske Leksikon har følgende definisjon: Balkanhalvøya, halvøy i Europa, mellom Adriaterhavet og Joniske hav i vest, Middelhavet i sør og Egeerhavet, Marmarahavet og Svartehavet i sørøst og øst. Som grense i nord regnes gjerne Donau og dens tilløp Sava og en tenkt linje fra dennes øvre løp til Rijeka. Balkanhalvøya omfatter Tyrkia (europeiske del), Bulgaria, Montenegro, Serbia, Makedonia, Bosnia-Hercegovina, Kroatia, Hellas og Albania. Regnes de nærmest liggende øyer med, blir arealet ca. 600 000 km2.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #8 Skrevet 17. juli 2009 Da stemmer sikkert det, for jeg har aldri vært i nærheten av Romania. Har bare googlet jeg da:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå