Gå til innhold

Jeg søkte opp min eget IP adresse, og fikk opp en by "tusen" mil unna.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg gjorde det samme en gang, men fra en annen nettside...husker ikke hvilken nå i farta, men den stemte skremmende;o)

Skrevet

Den siden stemmer ikke, men på linken under kunne de fortelle meg ca hvor jeg satt, og hvilken nett-leverandør jeg har.

http://www.ip-adress.com/

Skrevet

Det er merkelig, for den IP adressen de sier der, er ikke den PC`n min forteller meg at jeg har. Men nabobyen kommer opp.

HI

Skrevet

Har du trådløst nett?

Dersom du har det er det fult mulig den IP-adressen maskinen din forteller deg du har, er adressen til trådløs-routeren deres, og ikke den maskinen faktisk har

Skrevet

Sitter på en trådløs laptop, ja.

Annonse

Skrevet

Men selv om det er routerns IPadr som kommer opp så er jo den på samme sted som laptopen? Hvorfor kommer det opp et annet sted da?

Skrevet

Den ip-adressen maskina di forteller deg at du har er bare den interne adressen som den får tildelt fra trådløsrouteren din. Det er ip-adressa til trådløsrouteren som er din adresse ut mot verden og som blir registrert på forum du skriver innlegg på og som du får opp ved å gå inn på sider som ip-adress.com viser osv.

Om du har flere maskiner hjemme som deler internettaccess så får de tildelt ulike ip-adresser fra routeren for intern identifikasjon, men ut mot verden ser de ut som en maskin fordi det da er routerens ip som brukes.

På ip-adress.com får du mest sannsynlig opp byen hvor det firmaet som du har intenettilgang hos holder til, litt avhengig av hvor de har servere plassert osv.

Skrevet

Og den interne ip-adressen er fullstendig uinteressant for alt annet enn din router for at den skal kunne identifisere hvilken av dine pc'er den skal route data til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...