Gå til innhold

Fødeplass i Oslo?

Litenspire *150711*høygravid

Anbefalte innlegg

Jeg lurer veldig på dette med fødeplass i Oslo. Legen min mente det ikke lenger er mulig å søke fødeplass før uke 10-12 og at det ikke var noe poeng å søke før det,

Sist jeg var gravid (2007) var det jo bedre jo tidligere man fikk søkt, og nødvendig å søke tidlig for å få plass på feks. Ullevål.

Nå er jeg veldig i tvil, har fått time i uke 12 men er redd for at sjangsen til å komme på Ullevål går fra meg. Jeg vil absolutt dit...

Noen som vet noe om dette? Finner ingenting noe sted som underbygger det legen sier, lurer på om jeg må fremskynde legetimen...

Hva tror/vet dere om dette? Jeg er 8+2 idag.

Fortsetter under...

Send et eget brev direkte til fødeavdelingen. Det gjorde jeg og fikk plass. Tror ikke det har endret seg på de månedene jeg har vært gravid... Husk å ta med personnummeret ditt, første dag i siste mens og evt komplikasjoner ved forrige svangerskap.

Adressen er:

Svangerskapspoliklinikk

Ullevål universitetssykehus

0407 OSLO

Lykke til!

Idag har jeg personlig troppet opp på svangerskapspoliklinikken på Ullevål og levert min søknad. De var veldig hyggelige og imøtekommende.

Da er det bare å vente på svar og håpe det beste.

I Oslo er det stor pågang og mange blir sendt videre til A-hus, Bærum og enda helt til Drammen. Når man bor rett ved Ullevål er det vel ikke så rart at man ønsker seg dit, deilig med eget rom på pasienthotellet, og ekstra fint for de andre barna mine (født på Ullevål) som kan komme på besøk selv.

Man har jo aldri noen garanti uansett, plutselig føder alle februarjentene på samme tid, og vips er jeg på vei til Drammen... hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...