Gå til innhold

1.kontroll og fødeplass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer veldig på dette med fødeplass i Oslo. Legen min mente det ikke lenger er mulig å søke fødeplass før uke 10-12 og at det ikke var noe poeng å søke før det,

Sist jeg var gravid (2007) var det jo bedre jo tidligere man fikk søkt, og nødvendig å søke tidlig for å få plass på feks. Ullevål.

Nå er jeg veldig i tvil, har fått time i uke 12 men er redd for at sjangsen til å komme på Ullevål går fra meg. Jeg vil absolutt dit...

Noen som vet noe om dette? Finner ingenting noe sted som underbygger det legen sier, lurer på om jeg må fremskynde legetimen...

Hva tror/vet dere om dette? Jeg er 8+2 idag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke ringe til fødeavdelingen på Ullevål og forhøre seg? Ta saken i egne hender ;)

Skrevet

Det høre veldig tidlig ut å søke om fødeplass allerede i uke 12??

Er det virkelig vanlig??

Jeg vil og gjerne helst føde ved et spesielt sykehus,men har ingen tanker om å søke/ta det med legen før rundt uke 30 kanskje??

Dessuten;skjer det noe drar man vel til nærmeste sykehus uansett??

Skrevet

Jeg synes du skal søke selv nå sånn at du er sikret plass. Selv har jeg søkt og fått plass på riksen (der må man være tidligere ute enn Ullevål) for flere uker sider. Er nå 7+2.

Skrevet

Merkelig. Dette innlegget var jeg sikker på at jeg svarte på i går (eller tidligere i dag??) Jaja.

Uke 10-12 er sannsynligvis for sent å søke på ullevål. Jeg søkte der forrige gang jeg var gravid i ca uke 9 tror jeg, og da fikk jeg ikke plass.

Det spørs jo litt hvor du bor i Oslo også da.

Forøvrig søkte legen for meg i uke 7-8 denne gang, så det er bare tull at det ikke går an å søke tidlig.

Du kan også søke selv. Jeg vet at flere har ringt sykehuset direkte, da er det visst litt vanskeligere å si nei;)

Paper: Hvor ønsker du å føde? Du skal jo inn til ultralyd i uke 16-20 på samme sykehus, så det kan være greit å ha det unnagjort innen den tid:) Men det er nok ikke alle byer som er like presset som Oslo når det gjelder fødeplasser tror jeg,

Skrevet

legen søkte for meg da jeg var på 1 legetime... da var jeg 5 uker på vei...

Skrevet

Ja-ser jeg har tenkt feil.men fødselen har virkelig ikke opptatt meg særlig enda..og med sønnen min for noen år siden fødte jeg i skien.

Det vil jeg denne gangen også.Bor ikke der lenegr,men ikke så langt unna..,hmm..får ta det med legen på neste kontroll uke 16 jeg da..

Ellers er det ingen krise,men helst i nærheten av der jeg bor,da!!

Noen grunn til at Ullevål er så populært eller??

Klem

Skrevet

Idag har jeg personlig troppet opp på svangerskapspoliklinikken på Ullevål og levert min søknad. De var veldig hyggelige og imøtekommende.

Da er det bare å vente på svar og håpe det beste.

I Oslo er det stor pågang og mange blir sendt videre til A-hus, Bærum og enda helt til Drammen. Når man bor rett ved Ullevål er det vel ikke så rart at man ønsker seg dit, deilig med eget rom på pasienthotellet, og ekstra fint for de andre barna mine (født på Ullevål) som kan komme på besøk selv.

Man har jo aldri noen garanti uansett, plutselig føder alle februarjentene på samme tid, og vips er jeg på vei til Drammen... hehe

Skrevet

Send søknad tidlig dere, så er det bittelitt større sjanse for at dere får plass der dere vil.

Men hvis det er noen trøst, så er det ikke veldig mange av de med termin i februar som blir sendt videre til andre sykehus :-)

Størst press mellom vår og høst..

Hilsen meg som jobber på en av landets større fødeavdelinger.. ;-)

Skrevet

håper det ikke er mange som blir sendt til drammen i februar da..for hvor skal de gjøre av meg da ;p

Skrevet

Jeg var på førstekontroll for to dager siden (er 10 uker) og legen min skulle søke fødeplass på Ullevål samme dag. Han sa det er sannsynlig at man får plass der hvor man 'hører hjemme' basert på bosted og det er Ullevål for meg. Han bekreftet også at februar ikke er akkurat måneden med mest fødseler så det å ikke få plass skulle ikke være noe å bekymre seg over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...