Gå til innhold

Vekstetimering hos dr Molnar (3D-ul)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,har akkurat vært hos dr Molnar på Oslo City Legesenter. Han foretok en vekstestimering. Har hørt så mye forskjellig om erfaringer rundt dette med vekstestimering.

Hva er din erfaring med vekstestimering? Har babyen veid omtrent det legen sa?

Takknemlig for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmja, jeg var på ul forrige gang da pjokken satt på rompa 3 uker før termin på Ullevål. Han estimerte da til 2600-2700 da og kanskje opptil 3000 til termin, men når han kom var han 4200:-/

Skrevet

Sist var jeg hos Dr. Peter Molnear på Majorstuaklinikken. Han estimerte da babyen til å være 4200 g. ved fødsel. Han ble bare 3700 g.

Greit nok at de tar feil, for det er jo bare et estimat og mye kan skje, men det værste var liksom måten han utrykte seg på:

"å her har mor kost seg godt - dette blir nok en stor baby ja"

Syns han kunne spart seg for disse kommentarene.

Denne gangen gikk jeg til Dr. Martin Lundring på Jessheim, og han var såååååå mye hyggeligere og profesjonell. Fikk samme estimat denne gangen også, men han understreket at dette var kun et estimat og han stolte ikke helt på disse. Dessuten ahr jeg jo erfaring fra sist gang også nå ;0) Problememt er bare at jeg denne gangen ahr så mye større mage. I forhold til sist ser jeg ut som jeg er fødekalr nå i 7 måned....

Skrevet

Tusen takk for svar, jenter. Synes egentlig han var litt vanskelig å forstå, jeg. Men, men... han var for øvrig sikker på at terminen min var feil i og med at ikke 3.manns vekstestimering viste at den ble større enn nummer to (nummer 1 var 4 kg, nummer 2 var 4,5 og nummer 3 ble estimert til ca 3900 ved fødsel). Sa at jeg synes det var rart hvis terminen er feil i og med at jeg testet positivt så tidlig. Jeg har også blitt flyttet en uke på ultralyd. Ja, ja, hun kommer nok når hun er klar :)

Håper inderlig at babyen blir under 4 kg, men prognosene ser dårlig ut - får nok en monsterbaby som havner rett i sportsvogna;)

Lykke til jenter, tar gjerne imot flere svar :)

Skrevet

Jeg er sikker på at babyen din blir helt perfekt. :)

Var hos Molnar forrige svangerskap. Jenta vår ble da estimert til 4 kg ved termin, men veide 3 da hun ble født en drøy uke senere.

Noen ganger stemmer vekstestimering bra, andre ganger ikke i det hele tatt.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar, yret_fødeklar! Babyen blir nok fin, altså:) Husker da siste pressrie med nummer to kom - var ikke hodet som var verst, men skuldrene! Fytte rakker'n sin - husker jeg tenkte: Å, nei - nå føder jeg en av Isfolket!!!

Det går nok bra :) Lykke til til deg også - ser du er fødeklar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...