Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 Da har jeg endelig litt tid til å sette meg ned å fortelle Møtte opp som avtalt på SØF om fredagen for seks dager siden, kl 07.00 om morgenen. Der ventet de (heldigvis) på meg og rommet var klart. Fikk CTG på med en gang. 07.10 ble vannet tatt. og de begynte å forberede en fødestue til meg. 07.20 var allerede riene igang. "Sånn var det var igjen ja,"tenkte jeg, og ville egentlig utsette det litt.. hehe.. De kom ofte og jeg må innrømme de var litt vonde ja. Jordmor stakk innom tre-fire ganger på en time og jeg ville ikke si noe om styrken enda, ville jo ikke klage allerede... Når jeg kom hadde jeg forresten 3 cm åpning. Halv ni spurte hun om jeg orket å gå selv inn på fødestuen.. jaja, tenkte jeg, her er det ingen service å få.. Trasket inn og fikk en superrie når jeg klatret opp i senga og ba mannen løpe etter bøtte. Jeg hadde følt meg kvalm siste halvtimen og nettopp fått en kvalmestillende. Spydde som en gris mens jeg hadde rier.. "OI," sa jordmor og ringte på hjelp. Sjekket meg, 8 cm allerede! Når to leger, to jordmødre og to barnepleiere så stod på plass. Og akutt-legeteam på et rom ved siden av, stoppet alt opp.. Lenge mellom riene og de var ganske svake. Men greit, jeg fikk hentet meg inn litt. Alle var rolige i rommet og gjorde sine forskjellige jobber eksemplarisk, mens jeg jobbet med mitt. Og gubben hentet tusenvis av glass med vann.. Jeg fikk drypp for å øke intensiteten på riene. Fikk trykketrang ganske fort da. Ble informert om en teknikk de bruker på SØF: puste meg igjennom de første to pressriene mens jordmor holdt barnet inne, før jeg presset ut. Mens jeg presset prinsessen ut stod to leger og førte/klemte lilleprins korrekt ned i fødselskanalen (viktig at hodet ikke lander sjevt og stanger). Jenta kom 9 min før gutten. Mye mindre vondt enn jeg husker! Var så klar og med og synes det hele var supert. Pappen tok av skjorta og fikk henne på brystet, siden jeg jo skulle jobbe med nestemann.. de tok vannet på lillegutt og riene startet igjen og jeg trykket ivei. Han skle lettere ut! Og jeg revnet ingenting!!! Var oppe og trasket med engang og i superform! Skjønte ingenting... Så nå bare koser vi oss og blir kjent. Har mannen min hjemme så vi er kjempeheldige som kan hjelpe hverandre.Litt bråk om natten er det jo, men går seg nok til.. Supert er det iallefall!!! Hun 2785 g og 45 cm, han 3025 g og 47 cm, begge 34cm rundt hodene. Hele fødselen varte i 4 timer. De er friske og fine og trengte ingenting etterpå. Vi bare lå i senden i timesvist og koste oss som ny familie.
Grigri m/3 gutter Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 Gratulerer med to søte små og kjempefin fødsel!
*Charlee* Skrevet 17. juli 2009 #3 Skrevet 17. juli 2009 Gratulerer så masse, hørtes ut som du fikk en fin opplevelse, håper det blir noe slikt på meg;) Kos deg masse med de nye familiemedlemmene og lykke til med alt som måtte komme:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå