Alya Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 Jeg trenger noen tips. Hun liker det meste, men det blir liksom det samme hver dag. Hva har dere som pålegg på brødet?
babyfrøken *mamma* Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 Nja, nå har neppe vi noen revlusjonerende tips da, hehe, men frøkna vår spiser forskjellige typer grøt, banan, brødskive med smør, har prøvd leverposet, men det likte hun ikke noe særlig. Har også fått smake bringebærsyltetøy uten sukker, det var stas!! Har lest at de kan spise kaviar og jernberiket prim (selv om jeg trodde det var laget av melk?!). Andre ganger dypper jeg brødskivebitene i ulike fruktmos-beger, sånn for variasjonens skyld. Ellers har hun smakt laks, nam! (",) Jeg synes de middagsglassene er så ekle, så hun har bare smakt det en gang. Har ambisjoner om å lage middag til henne selv, men har vært litt sløv på det området gitt..
Lemonia Skrevet 17. juli 2009 #3 Skrevet 17. juli 2009 Jeg lager all middag selv. Veldig enkelt å variere, jeg henter inspirasjon fra mat vi spiser selv, fra middagsglass jeg ser i butikkene osv. Noen av rettene jeg har laget til gutten vår så langt er kyllinggryte med søtpotet, squash og couscous, ratatouille med bulgur, pasta med tomatsaus, gulrot og squash, kalvegryte med ris, gulrot, mais og aspargesbønner, lapskaus med oksekjøtt, potet, rotgrønnsaker og purre, laks med potet, purre og erter. Brødskive har vi bare såvidt begynt med. Han har så langt fått leverpostei og most banan på brødskiven. Har tenkt at han skal få smørbar makrell i tomat, prim og diverse smøreoster. Når han kan tygge bedre blir det vel også salami, skinke, vanlige oster +++
Sunnybeach4gull :) Skrevet 17. juli 2009 #4 Skrevet 17. juli 2009 Alt, unntatt melkeprodukta ;-) Men går mye i alle grøtvariantan, brød med variert pålegg, fruktbita og yoghurt eller fruktpure ;-) Han spise d vi har til middag om d e passelig til han, ellers e d middagsglassan :-) Får nån flasker mme hver dag også og mye vann :-) Elske laks, makrell i tomat og prim på brødskiva, ikke såå begeistra for smøreostan, men d kommer sæ vell etthvert :-)
Gjest Skrevet 17. juli 2009 #5 Skrevet 17. juli 2009 Snuppa mi er 7 mnd da, men hun spiser stort sett alt hun kan spise. Grøt, middagsglass, fruktmos, frukt, brød... og mm. Hun elsker frukt, og noe grønnsaker, så det får hun litt av:) Til nå har hun stort sett bare fått middagsglass, synes de er supre jeg. Og hun synes det er kjempegodt. Har vi noe hun kan spise, så får hun smake litt, men stort sett har hun tatt natta når vi spiser middag;) På brødskiva har hun fått bare smør, leverpostei, makrell i tomat, smøreost, kaviar... Har også smurt på fruktmos og sviskemos. Får vann til hvert måltid. Ellers er det storveis når hun får en skalk å gnage på... da koser hun seg leeeenge;)
Gjest Skrevet 17. juli 2009 #6 Skrevet 17. juli 2009 Forresten kan de spise prim og smøreoster osv selv om det er melkeprodukter fordi melken er varmebehandlet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå