Gå til innhold

Helt FANTASTISK

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det bare 15 dager til termin :-) Jeg gleder meg noe helt enormt til fødselen!!! Rart å tenke på at for noen år siden var jeg LIVREDD for å bli gravid - jeg trodde aldri jeg ville overleve en fødsel. Men så var det ei som sa til meg at en fødsel er en fantastisk opplevelse - det hadde jeg ALDRI tenkt på! Men etter den samtalen begynte jeg å tenke annerledes - og da vi ventet vårt første barn gledet jeg meg til fødselen. Det ble en komplisert og dramatisk fødsel - men jeg tenkte ikke over det. Jeg bare gledet meg over å få oppleve noe så fantastisk - og jeg følte meg fullstendig trygg og godt ivaretatt på føden. Andre fødsel var ukomplisert - og da alt var over var jeg helt overrasket over at det hadde gått så fort og greit. Nå venter vi på nr 3. Jeg NYTER spenningen - tenker at selv om jeg føler meg mer enn klar for å føde, vil jeg GLEDE meg over hver dag med spenning og forventning: Skjer det noe i dag? Skjer det i natt? Rekker vi å ordne barnevakt eller må jeg føde uten mannen min? Er det gutt eller jente? Hvordan blir fødselen - hvordan starter den denne gangen? Jeg kjenner at jeg virkelig nyter denne spenningen!!! Vi tenker dette er siste barnet vi får, og jeg hadde trodd jeg skulle nyte og glede meg over hver dag i svangerskapet, men det har jeg ikke klart. Jeg er vel egentlig mer deprimert når jeg er gravid - og klarer ikke helt å kjenne på glede og forventning... Men de siste ukene har jeg klart det. Nå gleder jeg meg!!! Fantastisk å finne frem det minste babytøyet, vaske det og gjøre det klart til bruk. Utrolig koselig å re opp babysenga igjen! Deilig å pakke fødebagen - vite at uansett når fødselen starter: NÅ NÆRMER det seg!!! Snart skal jeg føde. Snart kan jeg holde det lille barnet i armene mine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For et fint innlegg! :)

Jeg hadde også en ganske heftig fødsel forrige gang, men jeg følte meg trygg på føden (og med verdens beste mann ved min side! :) ). Jeg har ved et par anledninger vært litt bekymret for om jeg skulle måtte oppleve en lignende fødsel igjen, men de tankene har gått fort over, for jeg vet jo at det ikke skjer! Jeg har gjort dette én gang før, og jeg greier det!

Jeg gleder meg også masse!! Vi er heldige vi!! :D

Skrevet

Kjempefint innlegg! :)

Jeg tenkte mye det samme før jeg ble gravid (er førstegangsfødende). Jeg hadde fødselsangst og tenkte bare på alle de fæle smertene og ødelagt underliv osv.

Nå har jeg prøvd å fokusere på det positive istedet. Noen opplever selvsagt fødsel som skrekk og gru, men mange sier at til tross for smerter og slit så er det noe av det mest fantastiske de har gjort/opplevd. Det må da bety noe. Jeg håper og tror at jeg vil få en slik følelse. Jeg tenker ihvertfall positivt på det nå. Ingen vits i å ta sorgene på forskudd.

Blir så glad når jeg leser innlegg som fokuserer på det positive ved å føde. Det hjelper på ei som har hatt angst.Jeg gleder meg vanvittig, og det er deilig å føle det slik. Da kan jeg nyte svangerskapet fullt ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...