tre.barns.mor Skrevet 16. juli 2009 #1 Del Skrevet 16. juli 2009 Tenkte jeg skulle fortelle en solskinns historie. Var selv en flittig leser av innlegg på denne siden i en vanskelig periode i siste svangerskap. Men på et tidspunkt fant jeg ut at jeg måtte la det være for det var en link til ennå mere bekymringer. Er selv 42 år og ble gravid, noe som ikke var planlagt. Hadde fra før to jenter på 6 og 11 år. Vi bestemte oss for å ta en såkalt duo test. Uten stor bekymringer møtte vi opp på Rikshospitalet til ultralyd, der kunne legen fortelle at det var forhøyet nakkefold 4,7 mm. noe som ga 1:25 på trisomi 13.18. og 21. eller stor fare for hjertefeil på fosteret. Ble anbefalt å ta morkakeprøve noen dager etterpå. Dette ble en vanskelig periode i de ukene som gikk til vi fikk et svar. Det var i begynnelsen av denne perioden jeg leste mye på BIM sidene og ble mer bekymret jo mer jeg leste. Måtte til slutt la det være. Jeg kan nå fortelle at alt gikk kjempe bra, fikk ei jente som snart er 4 uker og er 100 % frisk. Ei lita dokke som er bare helt nydelig. Så lærdomen må være at det faktisk kan gå bra også, det er ikke så lett å tro i en fase der alt ser mørkt ut. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140386435-de-fleste-bekymringer-blir-det-ikke-noe-av/
Sweet tooth Skrevet 21. juli 2009 #2 Del Skrevet 21. juli 2009 Fint å høre soldkinnhistorien din. Gratulerer med minstejenta! Jeg opplevde også forhøyet nakkefold på 4 mm og en tøff ventetid da jeg var gravid for over to år siden, og har nå en nydelig og frisk to åring. Kos deg videre i permisjonen. Beste ønsker fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140386435-de-fleste-bekymringer-blir-det-ikke-noe-av/#findComment-140404434
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå