coscos Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 Tirsdag denne uken tok jeg en graviditetstest, og til min gledelige overraskelse var den positiv! Testen jeg tok, var en sånn som viste kryss, og da jeg viste den til min mann var han ikke helt overbevist. Jeg hadde en digitaltest også (hadde ikke tenkt å "bruke" opp denne, da jeg regnet med at testen var negativ), så da han ikke helt stolte på resultatet fikk jeg presset ut et par dråper til, og tok ny test, som med en gang kom opp med "gravid" i displayet. Så tydeligere kan det vel ikke sies (selv om min mann lurer på om gamle tester kan vise feil svar...). Nå både gleder og gruer jeg meg til den tiden jeg går i møte. Har en liten gutt på litt over 2 år fra før, og vi hadde mye problemer før vi fikk ham. Jeg gikk dessuten på medisiner under hele forrige svangerskap, og skal nå i gang med samme medisiner for å være på den sikre siden. Så, nå har jeg allerede vært i kontakt med legen, og hun har allerede kontaktet Rikshospitalet med tanke på tidlig ultralyd og ekstra oppfølging, og Ullevål i forbindelse med duotest (jeg blir 38 til høsten). Jeg var veldig aktiv her forrige gang jeg var gravid, og trivdes veldig godt her på Gravid moden alder, hvor jeg syntes jeg fikk mange fine tilbakemeldinger og råd og tips. I tillegg møtte jeg også en del herfra som jeg fremdeles holder kontakten med. Håper at det også denne gangen vil være rom for å dele små og store opplevelser i løpet av graviditeten, og at det er andre gravide i Oslo-omegn-området som er interessert i gravide-treff etterhvert.
Litenspire *150711*høygravid Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 Hei coscos, kjenner igjen nicket ditt fra 2007. Gratulerer med positiv test, det er spennende dager for oss dette, godt at ukene flyr. Venter på time for duotest osv jeg også. Var nok ikke den mest aktive her inne sist jeg, men synes som deg at dette er et fint forum å ha, der man kan dele stort og smått av undring eller erfaring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå