vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 Vesla er 8,5mnd og er veldig lite intr i fast føde. Det gikk greit før, men nå spiser hun littegrann bare før hun kniper igjen munnen og veiver med armer og ben. Har prøvd "alt" syns jeg, selv etter 4 timer mellom virker hun ikke sulten. Når jeg tar henne ut av stolen, er det meste greit igjen. Hun er utrolig utrolig aktiv, så skulle jo tro hun trengte litt mat da...Derimot tar hun det igjen på kvelden/natta, da våkner hun etter 2-3timer og er sulten, og sånn holder vi på - spising 2-3 ggr pr natt. Istedenfor at hun nattavvennes så er vi nå tilbake til nyfødtperioden føler jeg.... I tillegg bruker vi ca 1 time på legging hver kveld - så fort jeg får lagt henne ned snur hun seg rundt og reiser seg opp i senga. Der står hun og hyler/roper helt til vi kommer inn, da smiler hun og er blid som en sol,og sånn holder vi på i det uendelige føles det ut som Var på hs for tips, men virket ikke som om hs skjønte problemstillingen.. "bare legg henne ned og stryk over hodet så sovner hun etterhvert".. hadde hun bare ligget i ro og ikke hoppet opp og ned... Vil dette gå over snart eller? Begynner å bli rimelig trøtt av 2-3timer sammenhengende søvn på natta og alle småkampene om maten...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 Kjedelige greier, vimsen!! Når det gjelder maten, må dere vel bare prøve (så godt det lar seg gjøre selvsagt) å snu trenden- for det virker jo som at hun "spiser seg opp" iløpet av natta, for å knipe igjen på dagen. Prøv å begrense nattmaten- slik at hun dermed blir mer sulten og "tvinges" til å spise mer på dagen...Ikke lett sikkert, men tror det må være den eneste måten å klare å snu det på..? Er hun sulten nok på dagen, MÅ hun da spise litt mer?? Legginga er vanskelig nå som de skal opp og fram her i verden, og vi sliter litt med det samme selv...Skal opp på alle fire HELE tida, så jeg må sitte ved senga og fysisk holde henne fast på armer og bein...Da blir hun jo såklart først veldig sint, men etter en liten stund pleier hun å roe seg. Legginga går som regel greit her, men det er når hun våkner opp om natta at jeg sliter. (igår natt fant jeg ut en genial metode for liggende byssing- funka som bare tusan selv om hun kjempet hardt imot i begynnelsen;) Akk ja- ikke lett tid dette synes jeg når det gjelder søvn- savner VIRKELIG de første mnd da litt kos på kinnet og melk kunne løse alle problemer!!
FruTB Skrevet 16. juli 2009 #3 Skrevet 16. juli 2009 mat-problemene har jeg ikke noen råd for, men leggingen er den samme her. Virker som om noe i kroppen hans skriker SNU DEG OG REIS DEG OPP! FORT! Han er jo stuptrøtt og glipper med øynene, men likevel små MÅ han bare snu seg - og har han snudd seg så må han reise seg. Ufattelig slitsomt å stå bøyd over sprinkelsenga og holde ham fast i så lenge (i kveld var det fra 20:00-21:30), så nå lurer jeg på om jeg skal kjøpe en sånn sovepose som kan festes til sprinklene så han ikke får snudd seg. ..
lillemirakel!! Skrevet 17. juli 2009 #4 Skrevet 17. juli 2009 vet godt hvor slitsomt det der er( jfr mitt innlegg lenger ned) ang legging så gruer jeg meg nesten til han begynner å reiser seg!! man kan jo ikke gjøre noe annet enn å gå inn å legge dem ned...? går ut ifra at du understreker at det er natta ved ikke å snakke g gi oppmerksomhet. bare legge ned.. vell. så til maten. vi har slitt SÅ! han er 8,5 mnd nå og har drevet og brekt seg, spyttet u,t,spydd,, grint, ikke villet ha...ja alt. Nå er det egentlig bare rutinene vi sliter med, men han er småspist. dvs at han blir så fort lei og grinete i stolen. prøver å underholde alt jeg kan, men ender på kvelden nesten alltid oopp med å gi han grøt under drømmehagen( fy skam på meg....) men det er den Eneste muligheten til å gi han mat mens han er rolig! erfaringen min er at det går seg til...tro det eller ei....lykke til
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2009 Lykkeli: Ja, antar hun har snudd om på døgnet litt, dvs spiser godt på natta og mindre på dagen. Har bestemt oss for å prøve nattavvenning nå som pappan har ferie, og håper på den måten hun vil spise mer på dagen. Lov å håpe Og ja, prøver å være konsekvent når det gjelder legginga nå. Før var jeg og pappan litt uenig, men nå kjører vi samme stil - uten at det foreløpig har hjulpet noe. Det er mørkt på rommet, snakker ikke bare legger henne ned og sier god natt og går ut..men da hyler hun som bare det og står og hopper i sengen på 1-2-3. Selv om hun er såå smal i øynene og gjesper og gnir seg i øynene som bare det. Men maten er egentlig det største problemet, blir en anelse frustrert når hun bare kniper igjen munnen. Hun spiser små biter banan og små små biter brødskive når hun får spise selv, men alt på skje er æsj og fysj virker det som. Men hun legger fint på seg, så virker jo som om hun får det hun trenger, selv om jeg syns det er altfor lite...kostholdet består for det meste av melk, litt frukt og litt grøt - og noen få biter brød. Er det greit med selvregulering fortsatt el bør man tilby mat til noenlunde faste tider?
godmamman Skrevet 17. juli 2009 #6 Skrevet 17. juli 2009 Må bare le litt her,jeg har noe i vente altså min er bare 7,5 så snuingen er på plass,men han reiser seg ikke mere opp enn at hue er i lufta å resten av kroppen nede;) sikkert lurt m pose,tror jeg hadde såå når jeg var liten,haha. Lykke te:)
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 17. juli 2009 Vi har testet ut pose, snur seg like godt med den Snuing-problematikken startet allerede ved 6mnd, så det har holdt på en stund, og ble enda verre da hun begynte å reise seg 7mnd gammel. Hurra Mitt neste barn skal være et bedagelig barn, som liker å ligge i ro og pusle med lekene sine, ligger i ro når man skifter bleie/kler på seg og ikke har noen hast med å komme seg frem og opp og ikke minst sover hele natta og spiser det h*n blir tilbydd
temine Skrevet 17. juli 2009 #8 Skrevet 17. juli 2009 Nå har ikke jeg lest svarene du har fått, men skriver likevel. Start med babysafe og nattavvenn. Enkelt og greit (særlig), men virkningsfullt. Knerten min sovner ikke uten posen og selene. Da er det opp for å stå i senga, eller snu seg rundt og bare tulle hele kvelden og natta lang. Kroppen vil bevege seg selv om hodet vil sove. Her får knerten seg rundt på magen om han virkelig prøver, tross pose med seler, men det skal visstnok ikke gå an. Du kan jo sitte ved siden av senga og holde henne nede og, men her sovner han fortere om vi ikke er i rommet. Kan bruke vognseler i senga og. Min er meget slank og vi har slitt mye med maten. Jeg følte det litt slik at jeg ikke kunne nattavvenne, i og med at knerten er under 2,5 percentilen i forhold til høyde, nettopp fordi det var på natta han spiste. Så nattavvente vi likevel, fordi jeg var utslitt og ikke orka mer. Da det ikke ble mat på natta spiste han på dagen. 1 mnd siden avvenninga nå, og her soves det HELE natta, noe jeg i mine mørkeste stunder aldri trodde ville skje, DEILIG:D Lykke til:)
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 17. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 17. juli 2009 Oi oi, kanskje det er lys i tunnellen.... Helsesøster mente hun var blitt for aktiv for pose med seler (bare prøvd pose) og at det burde vi begynt med før hun klarte å snu seg rundt selv... begynte dere før eller etter? Kanskje det kan ha noe for seg, for hun er jo tydelig trøtt - bare at kroppen ikke samarbeider med hodet... Jeg har og tenkt at om hun ikke spiser på natta så vil hun få i seg altfor lite og derfor ikke turt å prøve.. hvor lang tid (mange netter) brukte dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå