Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 Hei. Er ikke 90+ lenger pga hyperremesis men har jo vært det.. Men jeg vil gjerne dele min ubehagelige opplevelse som jeg sliter med enda i graviditeten.. Var på St. Olavs pga komplikasjoner og en kvinnelig overlege skulle ta prøver av morkake på tvillingene jeg bærer.. Så sier hun til meg flere ganger "Det er litt vanskelig å ta prøve fordi du har litt ekstra, sant" og etteråp "Så jeg slet litt, siden du er såpass kraftig.." Og litt senere "Håper vi får resultatene da, siden du har så mye ekstra fett på magen.." Syns det var såekkelt at hun bemerket det så mange ganger.. Jeg vet jeg er stor men jeg har PCOS og er ikke noe "usunn".. Veide på det tidspunktet 85kg..Er 175 høy.. så vil ikke si jeg er såå feit heller (veide 98 før graviditeten)... Dette har gjort at jeg kosermeg lite med svskapet mitt og blir lei meg når jeg ser jeghar gått opp.. Er det sånn helsepersonell ser på meg? Som en tjukkas? Som de kan håne?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 Dette er forøvrig en stund siden.. Er i uke 26 nå og veier 88kg..
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #3 Skrevet 16. juli 2009 Sannsynligvis sa hun det for å bortforklare sin egen inkompetanse. Feilen ligger ikke hos deg men hos henne, også en stor mulighet for at hun har meget dårlig utviklede sosiale antenner.... Jeg veier heller 100 kg enn å ha dårlige sosiale ferdigheter, samt suge i jobben min. Glem det, ikke la henne ødlegge graviditeten din....
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2009 #4 Skrevet 16. juli 2009 Hun er visstnok spesialist og jegh ar jo merket meg at jo mer spesialist en lege er jo mer uhøflig tillater de seg åvære.. Men syns det var ekkelt at hunnevnte det så mange ganger.. Da jeg dro derifra tok hun meg i hånda og ga meg et visittkort og sa "Vær så snill ogsend meg en mail over hvordantinghar gått da" Så hun varj o bare helt rar...
olle-bolle Skrevet 16. juli 2009 #5 Skrevet 16. juli 2009 Hei! Synd at du opplevde dette her da. Noen leger er helt håpløse, rett og slett for intelligente til å ha noe som helst plass til det sosiale. Er selv i uke 27 og veier nå 96kg. og er 170 høy. Syns bare jeg blir finere og finere ettersom magen vokser. Klar over at jeg er overvektig, men ikke stort å gjøre med det akkurat nå. Håper du får prate med noen som gir deg det du trenger og holder inne med resten. Rett og slett! Kjenner jeg blir sint på dine vegne! Klem
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2009 #6 Skrevet 17. juli 2009 Hei. Ja hun var vemmelig. Jeg syns det er så ekkelt. Jeg har veldig mye strekkmerker etter sist svangerskap og de kommer mye mer tilsyne nå som jeg er gravid igjen, med to. Derfor vegrer jeg meg for å ta ultralyder og hjertelyd nå, for jeg syns det er så vemmelig hvis noen skulle kommentere magen min, den er jo stor, jeg bærer jo to, men allikevel. Jeg føler liksom at etter det hun legen sa (hun hadde mange flere kommentarer, men noe av det siste hun sa før vi sa "far vel" var at jeg hadde litt ekstra og jeg forstår ikke hvorfor hun måtte nevne dette så mange ganger????) så er det vemmelig at folk skal se magen min. Enda den slettes ikke var det største på meg da prøvene blet att heller!! Er rett og slett skikkelig såra og vil helst ikke at noen skal se magen.. Høres kanksje ut som jeg bare er dum og overfølsom og gravid men akkurat dette satte sine spor:-((
olle-bolle Skrevet 18. juli 2009 #7 Skrevet 18. juli 2009 Ingen er dumme, men overfølsomme er vi når vi er gravide. Og det i seg selv er veldig dumt! Har vært utsatt for en sånn type lege selv. Da kom jeg gravid med blødninger(viste seg senere å være en MA) hvor legen himler med øya og henger seg opp i at jeg har valgt å bli gravid for tredje gang på tross av at jeg har hatt en tøff høst både på jobb og hjemme. "og mannen din som er så sliten! "osv...Da byttet vi lege...Jeg håper heller ikke du velger å gå til den legen igjen. Trist at det skal være sånn. Ganske utrolig at folk ikke klarer å brenne inne litt mer. Vi spør om hjelp og meninger når vi trenger det. Utover det kan leger og andre rett og slett holde kjeft! Hisser meg så opp på dine vegne kjenner jeg. GRRRR Litt hormonell jeg og ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå