Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på snart 4 uker er ikke noe glad i å ligge på stellebordet :(

Uansett om hun er glad,mett og fornøyd når vi skal stelle henne så hyler hun og gråter så snart vi legger henne ned.. Men er like glad igjen når vi går ut av badet..

Dette er ikke noe morsomt i det hele tatt.. Temperaturen på badet er helt fin så tror ikke det er for kaldt/varmt til henne heller..

Noen tips? Vil så gjerne ha fine stelle stunder :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at det noen ganger hjelper å ha på sokkene ( ?? ).. Er jo verdt er forsøk ;)

Skrevet

Ja, det skjønner jeg må være kjipt- jenta mi elsket stellebordet sånn helt i starten, og det ble en fin kosestund for oss begge (nå er hun 9 mnd og protesterer vilt når bleia og klærne skal på- gjelder å være rask da;)

Har du prøvd å synge litt for henne når du legger henne ned der? Stemmen din kan virke beroligende- kanskje blir hun ikke så skremt/ sint da? Evt feste en liten leke eller uro rett over henne, sånn at hun har noen fine farger eller mønstre å se på, som du kan prøve å distrahere henne litt m hvis hun begynner å gråte..

Skrevet

Prøvd med en uro i taket? Det har småtten min vært glad i. :)

Du kan også prøve å la en hånduk eller et eller annet ligge som en "pølse" rundt henne, så hun føler seg litt beskytta. Hånduk eller noe på magen/brystet kan også roe ned noen.

Temperaturen har du jo kontroll på - enig med deg i at den er viktig. Har du sånn plaststellematte? Er hånduken oppå den tykk nok til at det ikke er kaldt på ryggen hennes når hun blir lagt ned der?

Fire uker gammel baby...virker som en evighet siden. :) Om noen måneder er problemet ditt at hun snur seg rundt og er alt for nysgjerrig til å ligge rolig under stellet! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...