Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om jentenavnet Tibelle?

Hvordan er Tibelle's foreldre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det blir altfor lett å fleipe med et slikt navn, ikke kan jeg se at det er et navn som brukes i Norge, knapt nok andre steder i verden heller.

Hvis det skulle bety noe, måtte det være 'den vakre' - men jeg syns likevel ikke det forsvarer bruk av navnet

Gjest Antarctica
Skrevet

Jentenavnet Tibelle er ikke brukbart på norsk. Tibelles foreldre er krampaktig opptatt av å være unike, og tror seriøst at deres avkom vil sette store og betydningsfulle spor etter seg i verden...

Skrevet

Tibelle kan du ikke bruke i Norge.

Enball og Toball og Treball osv stod og dro og ikkje fikk opp rota - hadde vi hatt han Tibelle her evt. Tiball da....

Foreldrene ønsker å være krampaktig spesielle, men er det ikke.

Skrevet

tenkte på en hund da jeg hørte navnet

Skrevet

Fryktelig navn, som det er helt umulig å ta seriøst. Litt sånn Tallulah...

Skrevet

Tibelle.... høres veldig fransk ut! Jeg tror jeg synes det var litt fint jeg :) Men det krever at man har etternavn som passer. Tibelle Karlsen/Olsen etc. blir litt rart. Minner meg forresten litt om Tingeling på engelsk- Tinkerbell!

Skrevet

Gruuuuusomt..

Og helt enig med de andre her at det høres ut som noen som krampeaktig prøver og skille seg ut!!!

Skrevet

hei

Har dere tenkt å uttale navn "tibel" uten den siste -e? i såfall så synes jeg at navn e kjempe fin.

Det er ikke noe gale med annerledes navn :)

Skrevet

Minner meg om bibelske navn som Tabita og Talitha... Eller om franske navn som Marielle, Lucille, Arielle, Christelle, Danielle...

Tibelles etternavn bør ikke være erkenoskt, som Andersen eller Hansen, det er kræsj... Tror jeg kan like Tibelle etterhvert som jeg får smakt på det, og vendt meg til det, men ville definitivt heller valgt noe annet i samme gata!!! Blir kanskje vel spesielt? (Men det sa også alle rundt meg da min sønn fikk navnet Noah - man venner seg til det!! ;)

Andre idéer:

Adelaide

Adeline

Amandine

Camille

Daniela

Danielle

Diane

Eveline

Felicia

Gabrielle

Isabelle

Joceline

Juliette

Letitia

Ludivine

Marceline

Marielle

Mirabelle

Nadine

Noelle/a

Olivie

Othelie/Otilie

Sabine

Noe som falt i smak? :)

Skrevet

PS! Alle disse er vanlige navn i frankrike... :)

Francine? :)

Skrevet

Passer best på en hund. Helst en fransk en..

Skrevet

Tibelle minner om det tyske ordet zwibeln. Betyr ikke det løk? Men løk er godt da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...