Maya06 & Leah 07.08.09 Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 Hei Nå har jeg vært X antall ganger på NAV, men der er de jo så korka i hodet og ingen kan svare meg, så jeg prøver lykken her! Jeg er fulltidsstudent og far har fast fulltidsstilling. Jeg skal ikke ha noe permisjon og vil gi far hele permisjonen min. Da jeg var på NAV sist mente hun jeg snakket med at far kunne ta ut permisjonen sin f.o.m 13 uker etter fødsel. Jeg synes dette er helt håpløst for det gir meg kun 2 uker å lese på før eksamen, og det går jo ikke! Som det står i NAV sin papirer så er jo 3 uker før og 6 uker etter fødsel forbeholdt mor, jeg skulle da tro at far kan begynne permisjonen sin allerede 6 uker etter fødsel? :/ Nå har jeg 1 måned igjen til termin, og NAV bruker lang behandlingsstid, for ikke å snakke om at han må få sagt ifra til jobben sin når han skal ha permisjonen.. Det begynner å haste å få søkt! Noen som kan svare? Klem fra oss
*toppris* Skrevet 17. juli 2009 #2 Skrevet 17. juli 2009 det er slik du har forstått det som er korrekt... 3 uker før og 6 etter er kun for mor, resten kand u gjøre som du vil med;p står på nav sine sider, print det ut og ta det med til eventuelle samtaler... dette skal de kunne! men han kan ikke si fra til jobben helt eksagt når oermisjonen startet før etter fødselen, pga du kan jo føde før og etter;) men han må søke om permisjon...da igså gjennom nav... her skal far ta gradert uttak av sin periode og den perioden begynner da ikke før etter de 6 ukene, så vi må gi beskjed til nav og jobben med en gang barnet er født.
Maya06 & Leah 07.08.09 Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2009 Takk for svar toppris
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå