Gå til innhold

HJELP! Amme sittende...

ღ Juksemaker pipelort +spire ღ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skikkelige problemer med å amme sittende altså...

Har måttet ligge pga revnet underliv, og det tok ca 10 uker før jeg i det hele tatt kunne sitte lenger enn et par minutter om gangen...

Men nå som jeg kan sitte, så NEKTER Lillegutt å amme mens jeg sitter!! Han har tak og spiser ca 3-4 minutter, så blir han sint og hylskriker og nekter å ta puppen igjen.. Legger vi oss tar han den med en gang. Glefser innpå som en hai liksom :/

Er jo SÅ frustrerende, kan jo ikke være avhengig av sofaen eller senga et helt år!! DET ER JO HELT HÅPLØST!!!

Jeg gledet meg så til å kunne komme meg litt mer ut av huset sammen med Lillegutt uten at vi må forte oss hjem så fort han viser tegn til sult...

Han har slitt med nakken; har ikke villet snu hodet mot venstre. Men med hjelp av manuellterapeut har det løsnet ser det ut til. Men kan jo selvfølgelig være nakken som er problemet. Men det er like håpløst å prøve å amme sittende fra begge brystene..

Jeg har masse puter til å støtte opp, og jeg har prøvd flere måter å holde ham på. Like håpløst...

Noen få ganger har han tatt brystet og spist seg ferdig. En gang sovnet han faktisk. Liggestillingen var da helt lik som det jeg har prøvd de siste dagene...

Skal det være sånn så har jeg mest lyst til å slutte å amme og heller gi flaske... Så blir det iallfall lettere når vi er ute... Men da må jeg vel ha med barnefar, for han vil vel heller ikke ha flaske av meg.... Han er snart 12 uker...

Uff, for et syteinnlegg, men akk så frustrerende!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forsøkt med ammepute? Jeg hadde ikke helt tro på sånn pute før mini kom, men etter å ha prøvd det på sykehuset bestemte vi oss for å kjøpe en. Mini fikk ligge med støtte på hele kroppen, og jeg fikk armene fri, funket kjempe bra hos oss i allefall :)

Skrevet

Har ammepute ja, men har ikke prøvd den i det siste... Syntes ikke det var så godt å bruke den for noen uker siden, men da satt jeg ikke særlig godt så kan jo være annerledes nå... Skal prøve... Skal heldigvis snart på 3 mnd kontrollen, så hvis det ikke løsner før det skal jeg spørre HS om råd...

Skrevet

Har du prøvd å legge ham i "tvillingstilling"? (Jeg vekslet mellom tvillingstilling og "vanlig" stilling pga såre brystvorter de første ukene.)

I tvillingstilling ligger kanskje babyen mer likt slik han ligger når du ammer liggende? (Veldig mye ligging i den setningen der, gitt...) Verdt et forsøk?

PS. Om du ønsker å gi flaske når du er ute på farten kan du jo det uten å slutte å amme? Går fint an å kombinere. :)

Skrevet

Har ikke prøvd tvillingstilling. Hvordan gjør jeg det??

Ellers bare fortsetter jeg å prøve, må jo bare det.. Det løsner forhåpentligvis en vakker dag..

Jada, kan fint kombinere amming og flaske. Men Lillegutt vil ikke ha flaske av meg, så er vel like langt egentlig...

Sånn som det har vært nå, hvis jeg har lyst til å ta meg en tur til byen, så pleier Lillegutt å være igjen hjemme med pappa. Jeg har da proppet ham med mat sånn at det holder til jeg er hjemme.. Hvis Lillegutt blir sulten i mellomtiden så blir jeg ringt etter, eller Lillegutt får litt mme fra flaske av pappa.

Men blir jo håpløst når pappa begynner på jobb igjen. (er lærer heldigvis, så laang ferie ;))

Skrevet

Fikk ikke linken til å virke, men de har følgende beskrivelse av tvillingstilling på ammehjelpen.no:

"Tvillingstilling ('sekkepipestilling')

Barnet ligger ved morens side på en pute. Mor støtter barnets nakke/rygg med hånden. Hennes underarm støtter barnets kropp, og løfter barnets hode til brystets nivå. Barnets stump og føttene hviler på stol- eller sofaryggen."

Se for deg at du skulle ha ammet to samtidig, og at babyene hadde ligget med hodene mot hverandre foran deg, og med kroppene ut til hver sin side (inntil deg).

Skrevet

jeg tenker også at tvillingstilling kan være bra for deg. det gjorde vi i 4 uker før jeg endelig ble tatt på alvor og det ble påvist ørebetennelse:/ han bare hylte når jeg la han på venstre siden. Da var det kjekt at de hadde lært meg tvillingstilling på barsel. hvis du har mulighet til å se filmen bryst er best så mener jeg at det er ett klipp der av tvillingstilling.

Ellers så har du fått mange gode råd over her:-D

Skrevet

på ammehjelpen er der også viedeoer av forskjellige ammestillinger. bla tvillingstilling. Men syns ikke det klippet er så veldig bra da, men kanskje du får litt av konseptet.

http://www.ammehjelpen.no/asp/infofilmer.asp

håper virkelig at det ordner seg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...