Gå til innhold

Noen som fortsatt er i full jobb ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns jeg bare leser om sykemeldinger og gravide i dårlig form.

Er det virkelig så unikt å være i 100% jobb selv om jeg nærmer meg permisjonstid ?

Har en uke igjen før jeg må ut( er 36+1 nå) og jobber 100% + overtid nå også.

Klart jeg kjenner jeg blir sliten og litt stiv i skrotten etter 8-10 timer foran en PC, men syns liksom ikke det er noe å syte for.

Det kunne jo vært mye værre.

Flere som jobber og trives med tilværelsen selv om magen vokser ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå har jeg bare 4 dager til termin, men kunne sikkert vært i jobb.

jobbet 100% helt frem til permisjonen.

Skrevet

Jeg har også jobbet 100% frem til nå uten problemer, men pga mye stress har jeg prøvd og kutte ned på overtiden (dvs ropt høyt etter hjelp). Nå er det sommerferie, også er det bare et par ukers jobbing før permisjon, så jeg regner med og jobbe tiden ut.

Jeg har en typisk kontorjobb, og det gjør det jo selvsagt en del enklere og tilpasse fysiske plager som vondt i rygg, bekken etc. Dersom jeg hadde en jobb som krevde mange tunge løft, ville jeg nok hatt det litt vanskeligere.

Skrevet

34+4, og fremdeles i full jobb:) Men går på ferie til helgen, som varer til permisjonen begynner, bortsett fra en dag innom kontoret for å lempe over på vikaren. Utover tre-fire dager med egenmelding, har jeg heller ikke vært borte fra jobb gjennom svangerskapet.

Forøvrig føler jeg meg ganske unik, har også inntrykk av at en viss grad av sykemelding er mest vanlig.... Veldig glad for å ha "sluppet unna" sykemelding forøvrig, tror jeg hadde forgått om alle disse ukene skulle vært tilbragt hjemme!

Skrevet

Skulle gjerne vært i full jobb, men er 100% sykemld, pga bekken. Tror nok det kommer mye an på hva slags jobb man har. Jobber som sykepleier i hjemmesykepleien. inn ut av bil, opp ned trapper, 16 pas på en dag, stå gå eller løfte hele dagen, pas som faller, og må løfte de selv, pga ikke tid til å vente på hjelp etc, he he... så kjenner at jeg ikke hadde hatt mulighet til å klare det videre.

Blir såklart lange uke ja, men det er ihvertfall heldigvis sommer, og samboer har mye ferie:)

Skrevet

Jeg jobba til siste slutt og var i kjempefin form når jeg skulle ha nummer en, men nå som jeg er gravid med nummer to er alt virkelig mye tyngre! Blir utmatta og har null overskudd når jeg er hjemme. Så jeg er 40 % sykemeldt for tiden, jobber annenhver dag.

Skrevet

Jeg er i fulll jobb...sliten ja,men syns det er godt å jobbe også,særlig når jeg ikke har bekkenproblemer eller noe.

Jeg hadde nok fått fnatt om jeg måtte sykmeldes....så er glad jeg slipper det.

Nå er det ut denne uken,så ferie i 14 dager skal bli deilig det.Etter det får vi se hvordan det går...har egentlig ferie igjen så kanskje det blir noen dager til..vi får se på det...:-)Men foreløpi i fin form og i full jobb.

Skrevet

Jeg er også i full jobb og kunne ikke klart meg uten.Har 7 uker igjen og skal jobbe 3 uker til.Jeg står i butikk og passer på å hvle og ta hyppige pauser.Føler ofte at det er flere og flere som sykemelder seg tidlig.Jeg tror det er sundt å være i jobb så lenge man har mulighet

Skrevet

Full jobb ja, 35 uker og noen dager!!

Skrevet

At det er så unikt tviler jeg på, men det er stor forskjell i hvilken jobber de forskjellige har. Det å jobbe med tunge pasienter som enten spl eller hj.pl kan igrunn ikke sammenlignes med vanlig kontor jobb. Å sitte ved en kontorpult er ikke slitsomt, og man har da ingen fysiske belastninger.

Jeg jobber 100%, og gjør nok det frem til fødselen. Jobber som avd spl, er også mye ute med pasienter. Kjenner helt klart forskjellen ved å ha en kontordag, mot det å være vanlig spl

Skrevet

Jobber til vanlig 122%, men har siste to ukene vært 30% sykemeldt pga. at den lille vokser lite. Dvs. at jeg jobber 92%. Syns det er helt ok :)

Skrevet

Ja da, er også i 100% jobb enda! Men har ferie nå da, før jeg jobber de siste 3 ukene før permisjon! Jobber som styrer i barnehage nå, så det er mest kontor på meg! I forrige svangerskap var jeg på avdeling, det var litt mer utfordrende, gitt!

Så det har nok stor betydning hva slags arbeidsdag man har også!

Skrevet

Se her ja, da stod det ikke fullt så dårlig til som jeg hadde på følelsen av.

Vil selvfølgelig si at jeg har full forståelse for de med tunge og utfordrende jobber som faktisk må sykemelde seg tidlig, men det er jo mange med såkalte kontorjobber slik som meg som fint kan jobbe lenge såfremt formen er fin.

Har forøvrig blitt møtt med spørsmål om jeg fortsatt er i jobb helt fra uke 20, og da har jeg blitt ganske provosert til tider, man blir da ikke automatisk erklært arbeidsudyktig fordi man har fått en huleboer.

Skrevet

Ja. Er bare i uke 29 ennå jeg da. Men har også en kontorjobb, som for tiden i tillegg er ganske slækk, siden det er ferietid og veldig rolig. Dersom jeg hadde jobbet der jeg jobbet før, i helsevesenet, hadde jeg nok ikke jobbet fullt i hvertfall. Så type jobb har mye å si ja!

Skrevet

Jeg jobber 100% nå, som assistent i hjemmetjenesten... hehe... og føler meg ganske unik ja, for alle de jeg jobber sammen med, skjønner ikke at jeg orker og syns jeg er kjempetøff som klarer det. Til og med jordmor sa jeg kunne belage meg på å vurdere sykemelding når jeg nærmet meg uke 30....! Og hun har hele tiden sagt at det er bare for meg å si i fra, så skriver hun anbefaling om sykemelding eller svangerskapspenger til legen umiddelbart... Har 28 dager igjen til permisjon, og skal (planlagt) jobbe 19 av de...

Er jo så klart utrolig slitsomt i blandt, spesielt med ei lita ei som nettopp ble 2, jobb, husarbeid, en mann som er mye borte og alle småting som må gjøres i hverdagen som jeg må ta meg av. Men etter hele 1,5 uke ferie og god tilrettelegging på jobb denne uka, kjenner jeg at jeg i hvertfall skal prøve så godt jeg kan å jobbe til jeg skal ut i permisjon. Før jeg tok ferie, så jeg nok mer for meg at jeg måtte ta steget og bli sykemeldt en 30-40%. Men med min nye energi skal jeg prøve...! :D men klarer jeg det ikke 100%, er det ikke et nederlag, er tross alt en jobb med mye stress, inn og ut av bil hele dagen, mye "rare" arbeidsstillinger, og ettersom jeg blir større blir det jo ikke akkurat lettere....! :)

Skrevet

er forresten 33+0 i dag... og har også, som ei over her, fått spørsmål noen mnd om jeg virkelig fremdeles er i jobb...! hehe....! skal ikke være greit.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...