Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens, lurer på om noen av dere har surret dere inn i samme negative tankemønster som meg....jeg har prøvd i syv måneder å bli gravid nå, har hatt en veldig tidlig abort også for et par måneder siden.I det siste har jeg begynt å gi litt opp håpet...har begynt å tenke negativt...dessuten har et gammelt spøkelse dukket opp, nemlig at jeg tok provosert abort for seks år siden, var da gravid med samme kar som nå, men vi kjente hverandre ikke den gang(ble gravid første gang vi hadde sex)..Nå plager det meg, tenk om tenk hvis...hele den pakka...for jeg blander dette med at vi nå prøver og at det ikke går så bra...noen gode ord hadde vært fint nå, et lite hjertesukk fra meg...som ikke er helt på topp i humøret for tiden:/.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huffda,dette hørtes ikke koselig ut... Det er tungt å slite med slike tanker,men du er nødt til å prøve å la være å tenke sånn. Det eneste som skjer er at du får det vondt. Hvis du er i tvil om dette kan ha påvirka deres evne til å få barn, eller noe,bør du få det undersøkt isteden for å gå rundt å lure. Det blir det bare fælt av det.

Håper det klaffer for dere snart,-prøv å ta det med ro, og ikke hold på til dere føler dere som maskiner... Var sikkert ikke så trøstende dette,men men. LYKKE TIL!!!

Skrevet

Hei du! Nå ble jeg egentlig litt letta over innlegget ditt...ikke misforstå men jeg har litt sånne tanker selv.

Har selv hatt en frivillig abort for maaange år siden, ønsker nå å bli gravid og ble det etter 4 - 5 pp men som endte i MA i begynnelsen av juni. Jeg har nå begynt å tenke at dette er straffen for aborten jeg tok den gangen og at dette kan jeg bare takke meg selv for. Vet jo at det er helt idiotisk å tenke slik og prøver jo å le av meg selv når jeg tenker dette men allikavel så murrer det i underbevisstheten...

For min egen del tenker jeg ikke på eller angrer på aborten siden han jeg var gravid med er en stor dust og kunne aldri tenkt meg å ha kontakt med han annenhver helg i fremtiden.

Men nå vet du i allefall at du ikke er alene om å ha slike tanker, det hjelper jo litt det :-)

Men det beste er jo å komme seg vekk fra slike tanker og bare se fremover for det blir helt sikkert vår tur skal du se :-) Vi har jo bevist at vi kan bli gravide vaffal!!

Klem fra

Skrevet

hei:)

Vet godt hvordan du har det... har også tatt abort frivillig... og nå tenker jeg at jeg bliur straffet for ette... men sånn er det ikke vettu!!! Vi blir snart gravide vi også!!

hold motet oppe!

Skrevet

Tusen takk jenter, er godt med oppmuntring og å vite at det er flere som har det som meg.

Nå skal det sies at jeg ikke alltid er slik, som oftest er jeg ei glad jente med konstruktive tanker, men nå har jeg surret det litt til for meg...Denne syklusen mistet jeg håpet allerede to dager etter eggløsning, da fikk jeg ømme bryster og det er typisk tegn på at jeg IKKE er gravid, da jeg var gravid nå for et par måneder siden hadde jeg ikke ømme bryster. Så da har vi det gående da serru.Jeg kan jo ta feil, men jeg kjenner kroppen ganske godt, men kroppen kan jo gjøre mye rart med deg da, så det er jo en ørliten sjanse også..Traff iallefall riktig tidspunkt nå...Også er det jo bra å vite at man kan bli gravid da!

Når det gjelder prov.abort:Det er rart hvor sterke negative tanker kan bli, hvordan man tuller det til for seg selv. Men vi må prøve å være vår egen beste venn, jenter , for slike tanker er jo så selvdestruktive, det blir jo som om vi straffer oss selv veldig hardt fordi vi valgte det vi trodde var best den gang da, i den situasjonen vi var i da. Vi bør vise litt mer godhet og medfølelse med oss selv:)

Jeg har funnet ut at man kan prøve å tenke flere ting når slike ting kommer(selv om det er lett å synke inn i igjen i det negative som bare ligger der og flyter); jeg kan tenke at det barnet bare venter på rette tidspunkt, det ble satt på vent,det er den samme sjelen som kommer tilbake når tiden er inne... og man kan prøve å tenke positivt og brenne for andre ting som er bra i livet, som man liker...jada, og man kan si til seg selv at alt vil ordne seg og man kan synge og gaule i dusjen, det hjelper faktisk..

Jeg prøver å tenke positivt, men det ligger altså en negativ bølge der og lurer, så rart. Man må kjempe for å få bukt med det negative..., Men nå synes jeg vi skal gjøre det!i dag skal vi gjøre fine ting for oss selv, ta en joggetur, tenne lys, drikke te og lese en god bok eller se en morsom komedie!

Dette vil ordne seg for oss!JAAA!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...