Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 jeg var innom nav i går for å få de papirene jeg trenger å fylle ut.. Fikk med meg krav om ytelse ved fødsel og adopsjon. Den er helt grei. Men fikk også med meg Inntekts- og skatteopplysninger for arbedstaker! Når skulle egentligt denne vært fult ut å sendt inn?? Redd jeg er skikkelig sent ute! Jeg er 30+1 idag.. Er første gangs og har null peiling på dette området!!
Mariann 84 Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 Hei du, Jeg er også førstegangsfødende og vet at det er mye å sette seg inn i. Jeg har nettopp vært igjennom samme mølla. Men neida, du er ikke for sent ute. Bare fyll ut skjemaet for krav om ytelse ved fødsel og adopsjon og legg ved evt siste lønnsslipp og bekreftelse fra lege eller jordmor på at du er over 26 uker på vei. Jeg la også ved kopi av helsekortet mitt hvor det fremgår termindato. Inntekts- og skatteopplysingsskjema skal arbeidsgiveren din ha sendt inn så snart du har levert varsel om at du går ut i fødselspermisjon. Dete skal gå av seg selv, men du kan godt dobbeltsjekke med arbeidsgiveren din at de har sendt inn dette til nav. Det er rett og slett en bekreftelse på hva du har i lønn. Jeg ringte nav for min egen del i går og spurte hvordan det lå an med søknaden min og da fikk jeg bekreftet at de hadde mottatt det de trengte for å behandle den så hvis du gjør som jeg har skrevet over skal det være i orden. PS: Jeg leverte ikke før i uke 33, men jo før jo bedre for behandlingstiden er litt lengre nå i sommerferien. Min søknad ble estimert til 6 ukers behandlingstid. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå