håpefull_prøver Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 Nå har jeg forsøkt 4 ganger hos Stork, de siste rundene med pergotime og i tillegg eggeløsningssprøyte det siste forsøket. Dessverre uten å lyktes noen av gangene. Har fulgt med litt her inne, og ser at mange velger å starte ivf etterhvert. Jeg er nå 40 år, og vurderer sterkt om jeg skal starte opp ivf allerede neste runde (august). Spør derfor; er det noen på min alder (40) som har lyktes 5. eller 6. gang hos Stork? Jeg blir jo ikke yngre, og har et sterkt ønske om å bli mor. Og, er det noen som vet hvordan man velger anonym donor hos Nordica? Har man muligheten til "generelle" valg som øyenfarge, høyde hårfarge, utdanning? Håpefull!
snuffe Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 To forsøk. Hos Vitanova riktignok. Men jeg har en sykdom som tilsier at jeg kan ha problemer med infertilitet, og ble dermed anbefalt av gynekolog å gå over på ivf ganske raskt. Lyktes på første ivf, så er naturlig nok veldig fornøyde med det valget. Vi fikk velge høyde, vekt, hårfarge og øyenfarge hos Nordica. I etterkant har vi funnet også blodtype og utdanning på donoren i et donorregister spermbanken har, så om man diskuterer litt med Nordica på forhånd kan sikkert dette inkluderes i valgene også (for oss var det uviktig, så spurte ikke nærmere).
ElleL Skrevet 16. juli 2009 #3 Skrevet 16. juli 2009 Jeg hadde fem negative forsøk på Stork før jeg valgte ivf på Nordica. Kjøpte tre-pakk og på andre forsøk lykkes jeg og i dag har jeg en fire måneder gammel prinsesse som pt gurgler ved siden av meg. Jeg kunne velge ca. høyde, hår og øyenfarge på Nordica. Du kan også gå inn på http://dk-da.cryosinternational.com/private/donorsoegning.aspx - Cryos hjemmesider og velge selv og så si fra til Nordica, tror jeg. Jeg fant hvertfall min donor der i ettertid selv om han er anonym fikk jeg da vite yrke og blodtype i tillegg. Jeg er 35 nå og valgte til slutt ivf for å få bekreftet at jeg har fungerende egg. Da visste jeg ihvertfall at jeg har egg som både befruktes og deler seg og at alt er som det skal. Lykke til.
bumpi de bump Skrevet 16. juli 2009 #4 Skrevet 16. juli 2009 Hei sync, jeg var på Nordica, ikke Stork. Men har hatt seks forsøk - det siste i juni. Har bestemt meg for å gå over til IVF nå. Skulle ønske at jeg hadde bestemt meg for det tidligere, faktisk. Grunnen er at jeg snart er 40 og jeg føler at jeg har kastet bort mye tid. Når jeg begynner med IVF har det gått elleve måneder siden første forsøk. Hos Nordica har jeg fått velge høyde, øyenfarge og hårfarge. Selv har jeg ikke vært så nøye på annet enn øyenfargen, så jeg vet ikke hvor sterke krav du KAN sette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå