monca*84*j12 Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 Skrev til deg inne på bli gravid også Ferien har vært kjempefin, vi har vært nyforelsket og bare hatt det morro, ingen babysnakk eller babystress.. Tror det har hjulpet veldig på alt, spesiellt for meg:) Nå er vi klare til å starte prøvingen på nytt:) Jeg var hos gyn tidlig i juni, legen min ville jo at jeg skulle dra dit for å sjekke at alt var ok etter utskrapningen, du husker kanksje jeg skrev litt om det? Uansett, jeg var hos gyn og han tok en grundig sjekk, han sa at alt så kjempebra ut, og han viste meg alle de modne eggene som lå klare:D Han tror at alt stresset mitt kan ha utsatt el og gjort syklusene litt ustabile + at syklusene kan være ustabile lenge etter ma. Han sa at alt så så bra ut og det var ingen grunn for å komme tilbake til nærmere sjekk for om minimum 10 mnd. Så da for jeg stole på han da! Han har 40 års erfaring så jeg føler meg helt rolig nå! Tror det blir augustbaby og om det ikke blir det så skal jeg kjøpe el tester igjen for å være sikker på at vi treffer el. Åh, ja men da blir det deilig med ferie!: Skal dere noe spesiellt i ferien? Alt bra med hundene? Vi hadde ikke sett voffsen på 17 dager, hun har vært på ferie hos onkel på gård, så bortskjemt nå vettu... men det var godt å få henne hjem! Nå skal vi jobbe 3 uker før vi skal ha 1 uke til med ferie, den uka skal vi dra på fisketur å bare slappe av sammen. Får håpe jeg er i fin form da, ikke kvalm osv:p Unasett er det jo verd det da:) Hvordan står det til med prøvingen hos dere da? Jeg har en kjempego følelse nå, er sikker på at innen desember så har vi begge spire i magen, og da er det babyutstyr og svangerskap og fødsel vi snakker om snupp! Du må gjerne spå meg med englekort, så spennende:) Har vurdert å kjøpe det selv, lest litt om det på nettet. Er de lette å sette seg inn i? Hyggelig å se kjente nick og å snakke med deg igjen:)
monca*84*j12 Skrevet 16. juli 2009 Forfatter #2 Skrevet 16. juli 2009 Så bra dere har kosa dere da=) Det er så deilig og bare være to som koser seg og nyter hverandres selskap.. Kjenne på det og faktisk ha tid til hverandre.... + at det er jo godt og komme litt av denne prøve karusellen.. Men det var kjempe bra at alt står bra til med deg og at det ikke står no i veien for og bli gravid.. Så spennende at du trur du blir gravid nå da.. Kjempe spennende... håper at du får rett... Man bør jo høre på sin indre stemmer.. Pleier og stemme den.. hehe Trur jeg på.. jeg gleder meg som en unge nå.. Er sååå lei av og jobbe nå.. På søndag drar vi nok til Valdres på hytta til svigers, så er vi der til kanskje ca. Tirsdag.. Så tenkte vi sette oss i bilen og kjøre vestover... Litt usikre på hvor vi havner henn.. Tar det som det kommer, bare kopler av og tar livet med ro... skal bli godt! Men målet er vel og få sett en del av vestlandet.. Hundene har det bra de vet du.. Men har en del problemer med Laika enda.. Får hun kjangsen så raserer hun heeeele leiligheten.. Ganske slitsomt.. Liker ikke at hun må stå i bur hele dagen, men det må vi jo bare... Ellers har vi jo fortsatt endel og jobbe med i forhold til matagresjonen hennes.. Men det er fremskritt også da.. Hun er en kjempe kosete og god hund! Her er prøvingen fortsatt på tapetet.. Jg fikk jo provera i Mai.. Så skal jeg ta dette 12 dager, så ha pause i 12 dager osv osv... Helt til menstrasjonen er under 10dager.. Og selve menstrasjonen er faktisk under 10 dager.. Det er bare det at jeg spotter og små blør hele tiden i mellom.. Har vel mellom 6-10 dager helt fri.. så ganske slitsomt.. Men et skritt i riktig rettning da... Ååå ja, tenk om a.. Hadde vært sååå hyggelig og bable om utstyr og sv.skaps relaterte plager.. hehe la noen kort på deg: Og de gir meg beskjed om at du har mange evner som du helt klart bør utforske nærmere.. Har du vurdert yoga? eller andre avspennings treningsformer? Kan være godt for deg.. Ellers får jeg opp overflods englen.. Dette er jo utelukkende positivt da.. Penger og lykke kommer din veg=) klemklem
*Bambi + spire* Skrevet 16. juli 2009 #3 Skrevet 16. juli 2009 Det hørtes hyggelig ut, dere får nok en kjempeflott tur og vestlandet er jo så fint. Kunne tenkt meg å se mer av det selv:) Alltid digg med ferie, kanskje det blir godt før dere også, selv om dere ikke skal ha prøvepause, så kan det jo hjelpe på å få babygreiene litt på avstand! De hundene asså...hun har vært på ferie hos onkel, bortskjemt som bare det, type ostesmørbrød til frokost liksom, også har hun sprunge fritt på gården, her i byen må hun jo gå i bånd hele tiden:( Så vi driver litt displin trening igjen her også.. Laika blir nok å komme seg mer og mer, var ikke hun en omplaseringshund? Skal de være med dere på ferie eller? Så flott å høre at proveraen hjelper, å spotte høres mye bedre ut enn å blød i flere mnd. Så skjønner at det må være et supert fremskritt for deg! Er helt helt sikker på at vi sitter her med mage hvert øyeblikk, ingen tvil her! Det var veldig godt å bekreftet at ingenting var galt, jeg hadde bekymret meg unødig i flere mnd..til tross for fornuftige ord fra andre på bli gravid forumet:p Takk for at du la noen kort på meg! Det med evnene tror jeg stemmer kjempebra, ting begynner å bli klarere for meg, men jeg er litt redd også + at jeg ikke klarer å beskytte meg selv mot de tingene jeg ser/vet og blir derfor veldig sliten. Avspenning ja, har tenkt på det i snart 2 år...trenger det, har vurdert både yoga og meditasjon, bør kanskje gjøre alvor av det. Overflod ja, det har vi ikke akkurat hatt i det siste, eller lykken kanskje, men ikke pengene... litt mere babylykke og pengelykke hadde vært topp!! Har du begynnt i den nye jobben foresten?
monca*84*j12 Skrevet 16. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. juli 2009 hei hei Ja det blir veldig deilig.. gleder meg masse.. har jo ikke hatt no ferie endda noen av oss.. Jeg hadde noen dager etter endt skole, men ikke mer enn det... Og det er jo litt slitsomt i lengden! Jeg ar ikke vært no særlig på vestlandet i det hele tatt jeg.. så det gleder jeg meg til. Geiranger fjorden står muligens på lista.. Ja vovvene skal være med de.. er ikke like lett og sette bort to hunder, vi har ingen onkel med gård lengre.. så da.. Jeg kunne ikke tenke meg en hel ferie uten dem.. samtidig hadde det jo vært litt godt og kunne legge seg på hotell eller gå ut og spise uten og måtte ha dårlig samvittighet.. men men Ja disse hundene.. hehe.. Høres jo ut som a har hatt en skikkelig ferie hun også da.. det er jo deilig da. hehe... mmm ostesmørbrød.. hihi.. Av og til er jeg litt lei meg for at jeg ikke bor på et småbruk el. Vofsene fortjener det.. Ja, Laika er omplassering ja.. Har hatt henne siden uken etter påske.. så litt over 2mnd da... en kan jo ikke vente undere på kort tid heller.. ja, det er veldig mye bedre.. Men håper at det gir seg... kunne godt tenke meg en ferie uten blødninger i det hele tatt..Å ja, håper at du har rett.. At de sitter hos oss begge straks.. Bare hyggelig vet du.. Kan legge flere senere=) Kankje i kveld når ting har roet seg litt=) skjønner det er slitsomt og få så mye inntrykk.. Jeg har det heldigvis ikke helt sånn... Noen ganger, men jeg må mer koble meg på jeg=) Ja, hvorfor ikke prøve? Er jo ikke værre enn at om du ikke liker det så dropper du det! Penger er ikke og forakte nei.. hehe... ei heller baby lykke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå