Gå til innhold

leggkramper om natta. tips til å få de bort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å få skikkelige leggkramper om natta, og det er helt forferdelig vondt. Våknet i natt av det og satt på huk i senga, trodde det gikk over etter ei stund og skulle gå på do. Når jeg hadde satt meg på skåla så kom de tilbake i dobbelt monn. Lå i en ball på badegulvet med trusa rundt knærne i sikkert 10 min...herregud så vondt!

Noen som har tips som hjelper? Har store problemer med å få i meg melk så jeg vet ikke. Virker som de blir kraftigere og kraftigere jo lenger jeg kommer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg også har hatt leggkramper, mamma anbefalte meg å ta en rød tråd rundt ankelen, å siden har jeg ikke hatt d!! men det er 3 dager siden nå! kan jo komme tilbake!! Det er forferdeli vondt å det er verdt å prøve:)

Skrevet

Magnesium! Magnesium! Magnesium!

Det er et vidundermiddel mot leggkramper. Løp og kjøp!

Skrevet

Det værste du kan gjøre når du får kramper i leggen er å krøke deg sammen, da strammer musklene seg bare mer.

Opp å stå med en gang( selv om det høres helt feil ut), eller spenn fra mot sengestolpe el, da blir den borte med en gang. Tøy litt rett etterpå så ikke leggmuskelen blir dritstram etterpå.

Har dette hele tiden, første gangen visste jeg ikke hva jeg skulle gjøre og bøyde meg sammen, herregud så jævlig.

( bare se på fotballspillere som får krampe under kamp, da kommer noen og strekker de ut asap)

Prøv å ta calsium/magnesuim tabletter, det er krampeløsende.

Jeg tar de hver kveld nå, hvis ikke hadde jeg fått krampe hver natt.

Er dessverre veldig vanlig i svangerskap pga dårligere sirkulasjon og væskeopphopninger i bena.

Skrevet

Jeg får også leggkramper hver natt! Skal løpe og kjøpe magnesium nå!

Jeg må reise meg og holde i meg i en knagg og trampe med beinet i gulvet.Da går det over med en gang......

Skrevet

Har hørt at bananer og melk før leggetid skal hjelpe ;o)!

Skrevet

Takk for svar:) Jeg skal ut og kjøpe magnesium i dag!!

Prøver å ikke krøke meg sammen men setter tærne i gulvet og presser hælen ned for å få strekk på leggmuskelen. I natt klarte jeg faktisk ikke det, var helt jævlig. Har hatt det før en del også men ikke så ille.

Håååper magnesium gjør susen:))

Skrevet

Jeg retter ut benet og ruller på ankelen, mens jeg ligger. Fungerer supert. Lærte det på yoga for gravide sist. Våkner omtrent ikke av kramper lenger, gjør det i søvne (var veldig plaget med storebror, men ikke like mye nå)

Skrevet

Magnesium og kalsium og det funka på meg, urolige føtter og leggkrampe er så godt som borte. (får fortsatt litt urolige ben på kveldene)

Skrevet

Strekk ut leggene før du legger deg, det hjelper. Sitt gjerne i sengen, ta et belte el.lignende rundt fortballene og hold i hver ende med hver hånd. Strekk ut. Vi gjør denne øvelsen også på yogaen.

Det hjelper meg iallfall.

Lykke til!

Skrevet

Om du har en som kan masere leggeen før du sovner, kan jeg nesten garantere at det ikke oppstår samme natt:) hjelper i alle fall meg så langt.. Mulig magnesium er litt enklere å få refgelmessig;)

Jeg har kjøpt en krem fra merket; ole henriksen, som skal øke blodomløpet.. og den er virkelig god! koster litt, men flasken er drøy! Fikk den anbefalt av en hudpleier/masør.

Lykke til!

Skrevet

Jeg kjøpte kapsler i helsekost som inneholder kalsium, magnesium og et par ting til som muligens kan være bra mot kramper. Syns ikke jeg ble bedre, men det kan hende jeg hadde vært mye verre hvis jeg ikke hadde tatt dem ;-) Leste også at hvis du er på saltfattig diett kan det hjelpe å spise litt salt om kvelden. Prøvde med potetgull i går kveld... he-he... Men de færreste av oss får vel i oss for lite salt. Prøv iallfall å ikke strekke vrista. Jeg gjør det i halvsøvne av og til, og kjenner umiddelbart at krampa kommer, men heldigvis slipper det igjen når jeg bøyer foten opp igjen. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...