Gå til innhold

Bare mine babyer som ikke ligger i ro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så mange som skriver at babyen deres ligger med hode/rumpe ned og har ligget slik "hele tiden", eller med ryggen mot høyre/venstre side, og har ligget sånn "alltid". Det har ikke mine. Til og med superrolige lille vesla i magen som bare beveger seg sånn ca 1/30 av de brødrene gjorde ligger ikke helt stabilt inni der hele tiden. Fram til rundt uke 33 kunne hun fortsatt snu seg hele veien rundt, de to minste snudde seg hele veien rund fram til uke 37-38 de. Er 37+0 i dag og vesla bytter fortsatt hvilken side hun har rumpe på, er ikke noe fast høyre/venstre der. Som regel så detter hun ned til den siden som er nærmest underlaget når jeg ligger på siden. Samme gjorde de andre.

For meg høres det så rart ut med en baby som ligger kliss i ro i samme stilling hele tiden fra uke noen-og-tjue-av, men det er vel kanskje heller mine som er litt rare da? ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok ikke bare deg dette gjelder nei, hehe

Er førstegangs og 36+1 i dag.

Min veksler mellom hodeleie/tverrleie og rompa i alle retninger.

Kjennes ut som en skikkelig gymnast, og det selv om han var veldig rolig fram til rundt uke 30.

Jordmor tror bare han fortsatt har såpass god plass at han liker å strekke litt på seg og når jeg står opp ligger også rumpa på den siden jeg har ligget på.

Skrevet

Jeg er 36 + 4 idag, fikk beskjed av jordmor for fire uker siden at hodet hadde festet seg! Jeg var ikke helt enig i det da jeg mente at aktiviteten i magen tilsvarte at det ikke var festet. Er dessuten annengangs så synes det var veldig tidlig....Han har ikke snurret helt rundt siden april, men har byttet veldig på hvilken side han ligger på samt noe på tvers.

Så da jeg kom til neste kontroll hos legen var jeg spent på hva hun ville si- og jo da hun mente også at han hadde festet seg.

Jeg forklarte aktiviteten i magen og alle de rare fasongene som magen får inne i mellom, og hun kunne fortelle at selv om barnet er festet så vil det kunne bevege seg mye rundt sin egen akse.

Skrevet

Hei! :-)

Hos meg er det bare ett av barna som hodet har vært festet på før fødsel, dei andre bare knapt festet som jordmor skriver!

Men her har dei ligget med hodet ned fra uke 30 - 32 alle sammen men rumpa bevegeger seg fra høyre til venstre side flere ganger om dagen, og jeg kjenner godt og ser at hender og føtter beveger seg på begge sider av magen, noen ganger samtidig også så dei ligger nok og vrir seg inni der! ;-)

Skikkelig morsom tid å se på at føtter sparker rundt i magen....;-)

Skrevet

Jeg tror hun ligger med hodet ned, men rompa og føttene er overalt.. Veksler mellom høyre/midten/venstre side.

Hun har ligget med hodet ned en stund, men i går kjente jeg litt andre beveglser nede i magen så er ikke helt sikker lenger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...