Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor mange år det anbefales å bruke et babysete til bil før det byttes ut...? Vi kjøpte et til vår eldste som nå er fire, og mener jeg leste noe da om at barneseter til bil burde byttes ut etter 5år...i såfall kommer jeg til å kjøpe nytt... Noen som vet?? Fant ikke noe på trygg trafikk sine nettsider, og de som går an å ringe og spørre der har ferie til midten av august...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt 7-10 år på alle bilstoler utenom babybilstoler, der bør det ikke være mer enn 5-6 år. Vi fikk vår nr 3 når eldste var 4,5 år og valgte da å kjøpe nytt.

Vet mange ikke forstår dette og argumenterer med at setet ser like fint ut, men det har med at isoporen og selene blir dårlige og gir dermed ikke optimal beskyttelse legner, så da spiller det ingen rolle hvor pent trekket ser ut. Jeg er veldig nøye på bilsikring og ville derfor ikke ta noen sjangser, så vi kjøpte nytt.

Skrevet

jeg har hørt det samme som alva, men ville også lagt vekt på hvor mye bilstolene har utviklet seg de siste årene i forhold til den du har. altså om det er siste modell før de kom med noe nytt ville jeg byttet, for de blir jo stadig forbedret:) ble rotete dette, men håper du forstår:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...