madde på pergo Skrevet 16. juli 2009 #1 Skrevet 16. juli 2009 Går noen av dere på noe spesiell diett/ spiser anderledes enn til vanlig? Ser det er mange som går på lavkarbo... Prøvde dette en periode for et par mnd siden, etter anbefaling av min homeopat. Skulle kutte ut alt av potet,brød, pasta, sukker, kaffe osv... Spiste egg og bacon til frokost og bare grønne grønnsaker... Jeg er avhengig av revyta knekkebrød, kaffe, epler og gulrøtter. Så dette gikk fort i vasken! Ikke var det spesielt godt eller fristende med egg og bacon til frokost hver dag heller! Hehe... Noen som har prøvd dette? Eller har fått noen anbefalinger ang mat?
RockMyWorld Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 HEI:-) Jeg gikk på lavkarbo dietten når jeg ble gravid med min datter....etter 2 års prøving! Det skal sies at jeg ofte har gått på denne dietten og forsøker hele tiden å holde meg til et lite inntak av karbohydrater, og vi har ikke akkurat lyktes med å bli gravide igjen!! Men når jeg ble gravid var jeg inne i en periode der jeg holdt meg strengt til dietten. Jeg har ingen vektproblemer, men føler at dietten gir meg mer overskudd og jeg føler meg definitivt bedre. Hvis man skal starte hver dag med å spise egg og bacon blir man fort lei. Tror det er viktig å lese mye om dietten, så man får et godt innblikk i hva man kan og ikke kan spise og hvorfor det er sånn. Lavkarbo.no er en topp nettside hvor det ligger mange oppskrifter. Det er i de 2 første ukene man skal leve på max 20 karber om dagen (atkins), deretter kan man øke karbinnholdet. Jeg har feks alltid spist knekkebrød til frokost, men istedenfor å spise så mange, lasser jeg heller på med pålegg som ost, skinke etc.... Er også kaffe-elsker, men drikker noe mer koffeinfri da, men på morgenen er det kun ekte vare som teller:-) Hvis man ikke gjør det for å gå ned masse i vekt er jo bare det å kutte på inntak av karbohydrater bra. MEN, denne dietten er sikkert ikke for alle. Tror uansett at en sunn livsstil ikke skader ifht å optimalisere forholdene for å få en liten spire. Det viktigste er vel uansett å kutte ned på sukkermengden:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå