Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har et spørsmål jeg lurer litt på. Var hos Hausken og satt inn egg den 21. mai. Bare 7 dager etter det fikk jeg en blødning og regnet med løpet var kjørt. Men hadde fortsatt symptomer på det var noe der. Så etter 17 dager tok jeg en test. Den var positiv. Tok også test hos legen som viste positiv. Tok også en blod prøve på hcg. Den viste også att jeg var gravid, men skulle ta ny 2 dager etter. Da hadde den sunket litt. Blei da sendt på ultralyd, der de ikke kunne se noe. Så jeg hadde nok hatt en sa. Har tatt regelmessige hcg prøver etter det, og de går sakte men sikkert nedover.

Men synest det er litt rart den ikke er helt negativ enda. Var der på forrige torsdag og tok, da var den på 11. Ikke masse, men hadde trodd den skulle vært mindre da. Noen som har noen erfaring med dette eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan ta en del tid før HCG er nede på normalt nivå (for en som ikke er gravid, dvs under 5), og det varierer fra person til person hvor raskt den synker. Så lenge verdien synker så er det et tegn på at du ikke er gravid.

Hva slags verdi hadde du på det høyeste da?

Skrevet

Jeg vet at hcg tilnærmet dobles hver 2.-3.døgn i starten. men det går (som du har erfart) ikke like fort andre vei. Tester vil vise positv på + 25 (digital noe mer) men nå du nærmer deg normalen...

Da er det bare å komme seg igang igjen. Dette klarer dere!!

En trøst håper jeg kan være at du har vært gravid og dermed handler det bare om det rette egget.

Twi Twi

Skrevet

takker for svar dere!! Joda, det var vårt 1. forsøk, og som de sa på Hausken så blei jeg jo gravid da. så vi får håpe de vil holde seg der endel lengre når vi skal ned igjen iløpet av høsten:)

Jeg har aldri hatt veldig høy hcg. Den første prøva jeg tok, hadde jeg bare 281. så de var veldi tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...