Gå til innhold

UL oppdatering

Nutti og Leonora + 2 huleboere

Anbefalte innlegg

uke 31 + 4 : 2250 og 2360 gram! fortsatt svære gutter!

fikk beskjed om at jeg måtte forvente to store barn på minst 4 kilo hver om jeg skulle være så (u) heldig å gå til uke 39.

Legen håpet for min del at jeg ikke gjør det:)

det begynner forsåvidt jeg også å gjøre, spesiellt siden begge ligger i sete.

hvordan er det med dere jenter?

Fortsetter under...

Hei!

Da håper jeg også for din del at du ikke trenger å gå helt ut- skulle jo ikke være noe problem om det skjer noen uker før når de er store nok.

Jeg var på ul for en uke siden (28+1) Da så vi to livlige og sprelske babyer estimert til ca 1200g hver. Føler at magen snart sprekker, stor struttemage som også er veldig tung. Har vel alle plager gravide kan få bortsett fra, gudskjelov, bekkenplager. Men godt humør, har rolige dager og prøver å kose meg mest mulig i ventetiden. Men du verden som jeg gleder meg til de kommer ut:) Alt i hjemmet er klart. Og for å være helt ærlig er det helt greit om det skjer 3-4 uker før....

Min neste ul er om tre uker, går bare hver 4.uke foreløpig siden de er toeggede og alt har sett fint ut hele veien. Men det føles litt lenge mellom hver gang syns jeg. Er allerede spent på neste gang, hvor store de har blitt i uke 32+1.

• 3 uker senere...

Uke 31+5: Gutt 2060 g og jente 2200g

Er ingen småtasser disse heller- har vokst mye den siste måneden. Det presser og sprenger på magehuden og det sparkes og bokses og gud vet hva de holder på med der inne. Veldig aktive iallefall. Kan nok trygt si at barna har det bedre enn den slitne og trøtte mora!

Merkelig at det er umulig å få sove om natta, selv om jeg er stuptrøtt, mens utpå morgenkvisten og dagen sovner jeg med en gang jeg legger meg ned- uten ryggvondt, hoftevondt, kløe overalt.....

Uke 32+6

TV1 jente; 1866 g

TV2 gutt; 1847 g

Veldig jevne m.a.o. :)

Ny UL førstkommende mandag (da er jeg 35+6) så det blir dødsspennende å se om de følger sin egen kurve og hvor store de blir estimert til å bli. Regner med fødsel i uke 37 jeg så nå kniper jeg for harde livet mens alle soverommene pusses opp og vips så er huset klart og bebissene velkomne :):):)

Spennende; De måler omkrets hode, mage og lengde på lårben også får de et gjennomsnitt utifra dette. De legger alt inn på et skjema som jeg selv får med meg fra gang til gang (med grafer på), så jeg kan selv sjekke hva de blir estimert til hvis de følger sin egen kurve og jeg går til uke 37, 38 etc. Kjempemorro å følge med på og undre seg over hvor store vi tror de kommer til å bli :)

hvor riktige tallene egentlig er, vet vi jo egentlig ikke (og ikke legene heller) men vi koser oss med det likevel :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...