carina86 Skrevet 15. juli 2009 #1 Skrevet 15. juli 2009 hei hei, jeg må skrive litt her jeg, håper på joen svar også.skal forklare.... jeg og mannen min har prøvd en liten periode nå å få barn nr 2 (bare ett par ukerstid) men reagerer å på samme måte som sist jeg var gravid. kvalm, kaster opp og eksteme kramper nederst i magen, ved eggstokkene. Sisttok jeg vel først 2 tester som var neg, men todde ikke på det. så 3 tester som ikke ville gi noe svar. før den føste positive testen kom (tok vel 5 positive før jeg trodde helt på det) dette iløpet av litt over 1 uke..... når vi regnet ut på 1mann, sånn ifølge terminen, begynte jeg å kaste opp ca 2 uker etter samleie.(noe som kan stemme nå også) men testen nå er også negativ..... hva er det som egentlig gjør utslaget på gravidittstestene? hvor lenge skal jeg vente før det mest sans slår inn (hvis man er det) vet man skal vente til mens skulle vært der, men har hatt såååååååå uregellmessig mens etter at jr kom. så aner ikke når jeg skulle hatt/skal ha den. pleace svar og gi tips og råd
Bumblebeee Skrevet 15. juli 2009 #2 Skrevet 15. juli 2009 Det er Hcg hormonet som slår ut på graviditetstestene. Når egget blir befruktet tar det ca en uke før det fester seg i livmoren, og jeg tror det er først da det begynner å produseres Hcg. Dette vil vel vanligvis være ca en uke før ventet mens, slik at to uker etter samleie (hvis samleiet skjedde rundt eggløsning) vil jo være riktig tid å teste på. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå