Gå til innhold

UV-drakt til barn - nødvendig eller bortkasta penger?

Anbefalte innlegg

Skal til spania om to uker, og lurer på om vi burde kjøpe UV-drakt til barna eller om det holder å smøre med solkrem? Vi har vært der før med eldstemann og da smurte vi bare, gikk fint det. Tenker at det blir klamt og varmt med en sånn drakt?

Fortsetter under...

Gjest mortillitenprinsesse

Høyere faktor jo mørkere klær du kler barnet ditt i. Lange ledige bukser, skjorter/bluser, sokker og gode solhatter og opphold i skyggen burde holde...

Husk forøvrig at selv om barnet ligger i skyggen på stranden kan barnet bli utsatt for stråling i refleksjonen fra vannet...

Solkrem-reglene er lempet noe. Barn under ett år er ikke lengre frarådet bruk av solkrem. Dette fordi solkremene har endret innhold. (Du må vel og merke sørge for å velge riktig merke). Personlig unngår jeg solkrem på små barn, fordi vi aldri med sikkerhet vet hva som er 'bra' og ikke bra...

Velger du å bruke solkrem må det være fysisk filter som legger seg utenpå og ikke trenger inn i kroppen.

God tur!

Altså, ikke nødvendig med disse draktene...

Vi har akkurat kommet hjem fra Spania, og hadde med UV drakt til ham. Den ble brukt nøyaktig 5 min.

Han gikk i badebukse hele tiden. Tok ham opp i skyggen for spise\drikkepauser og det holdt.

Ikke er det bra at barn bader i våte klær eller går med gensere o.l. heller. Stor forekomst av lungebetennelse blant barn etter våte klær på kroppen.

Nei, solkrem og så lite klær så mulig fungerte utmerket!!

GOD TUR:))

Vi bruker UV-drakten vår veldig ofte (både her hjemme og da vi var i Tyrkia). Synes den er kjempegrei og småen trives i den. Slipper å smøre hele kroppen og den tørker jo veldig fort etterpå.

Vi bruker svømmebleier inni og i tillegg har han badehatt i samme stoff (med "vinger").

Tror man må prøve seg fram til hva man trives best med.

Tror det er godt for barna å lufte kroppen som er innestengt i ull og Reimadresser 10 mnd i året..

Dette med solkrem og UV-drakter osv. har tatt litt av, synes nå jeg. Selvsagt skal man ikke velge produkter man vet er skadelige, men hallo, vi bor i Norge, hvor mye solkrem bruker man på et år liksom? For veldig mange er det kanskje snakk om 2 uker på ferie til er varmt land + noen få deilige sommerdager her hjemme.

Barbafin: Hadde du orket å gå i "våtdrakt" med badebleie og badehatt i varmen!?!? Synes det høres fælt ut. Da er det bedre å holde dem inne midt på dagen, være i skyggen osv.

UV-drakt er jo greit som "avlastning" hvis man oppholder seg lenge i varmere strøk, men tror ikke unger dauer av litt sol på kroppen.

Annonse

Jeg synes UV draktene er supre jeg da. I tillegg til at jeg selvsagt smører, men slipper å smøre hele kroppen til enhver tid, og det synes ungene er greit også. Kansje ikke hele dagene, men den tida da sola er sterkest på dagen.

Vi bruker UVdrakt med stort hell! Ikke så mye når det bades, da smører vi heller, men når hun tusler rundt og koser seg med bøtte og spade.

Nei, ungen dauer ikke av for mye sol, men snupps krever jo nesten å kle den på seg, så den kan jo ikke være veldig ubehagelig.

Uv-drakter er et must for mine jenter når vi er på stranden på femte dagen eller vi er i syden.

Kjøpte mine på apoteket i fjor, og var MEGET fornøyd med de da vi var strandferie.

Man kan fint bruke solkrem til unger også, går man inn på grønn hverdag.no finner man tester av mange forskjellige typer og hva de inneholder.

Ungene mine er blendahvite på kroppen, og blir lett brent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...