trolly Skrevet 15. juli 2009 #1 Skrevet 15. juli 2009 Noen som har brukt medikamenter for å øke melkeprod? Da menes kvalmestillende - Afipran eller Primperan - som tas som en kur. Bivirkningen er økning av hormonet prolaktin, som virker direkate inn på melkemengden. Lurer på hvilke erfaringer dere har, bivirkninger evt. osv. Er litt skeptisk siden det går over i barnet, men vet at overgangen er beskjeden siden melken også kan brukes av premature. Håper på svar!
Emblaa Skrevet 16. juli 2009 #2 Skrevet 16. juli 2009 Jeg hadde et par kurer med Afipran med storebror. Melka kom aldri skikkelig i gang, sannsynligvis pga stort blodtap etter keisersnitt i full narkose. Hadde derfor et barn som raste ned i vekt, så alt blei prøvd. Afipran har den effekten at det øker melkeproduksjonen og etter at kuren er over vil økningen vanligvis vedvare. Melkeproduksjonen økte noe hos meg, men gikk dessverre tilbake til slik den var før etter kuren. Det er visstnok ikke vanlig, ifølge min svært så erfarne fastlege (laaang erfaring som helsestasjonslege). Bivirkninger er ikke vanlige med Afipran og jeg hadde ingen. Hadde definitivt prøvd det igjen, men ser ut til å gå bedre med melkeproduksjonen nå med lillesøster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå