Gå til innhold

gravid!?

carina86

Anbefalte innlegg

hei hei, jeg må skrive lit her j3eg, håper på joen svar også.

skal forklare....

jeg og mannen min har prøvd en iten periode nå å få barn (bare ett par ukerstid) men reagerer å på samme måte som sist.

kvalm, kaster opp og eksteme kramper nederst i magen, sisttok jeg vel først 2 tester som var neg, men todde ikke på det. så 3 tester som ikke ville gi noe svar. før den føste positive testen kom (tok el 5 positive før jeg trodde helt på det) dette iløpet av lit over 1 uke.....

når vi regnet ut på 1mann., ifølge terminen begynte jeg å kaste opp 2 uker etter samleie.

men testen nå er også negativ.....

hva er det som egentlig gjør utslaget på gravidittstestene?

hvo lenge skal jeg vente før det mest sans slår inn (hvis man er det)

vet man skal vente til mens skulle vært der men har hatt såååååååå uregellmessig mens så aner ikke når jeg skulle hatt den

pleace svar og gi tips og råd

Fortsetter under...

Jeg ble også dårlig omtrent fra det minuttet babyen var blitt laga (iallefall innen 2 uker etterpå), fikk positiv test ca tre uker etter samleie... Men visste jo allerede hva svaret var... ;) Hormonet hCG måles i urinen,og det skilles ut når egget har festet seg i livmoren... Så det er veldig individuelt, du kan få positiv test en uke etter samleie, eller når mensen skulle ha kommet (ca en måned siden forrige gang), eler opp til tre uker etterpå ;) Tips - ta testen med morgenurinen! Tips - ta en ny test med et annet merke/annen produsent! ;)

Lykke til! ;)

• 2 uker senere...

tok selv et par tester som vist negativ like før jul, så trodde jeg ikke var gravid, men når jula kom så var jeg så innmari trøtt... sov nesten heletiden, så etter nyår så dro jeg til legen for jeg trudde rett å slett jeg var syk, men da fikk jeg bekrefta graviditet, var da 6 uker på vei:-D

villa dratt til legen å fått sjekket har jeg vært deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...