Gå til innhold

Ryggen min har klikket...Noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, har kjent det i et par dager nå..at korsryggen ikke har vært helt god. Idag har den vært vond hele dagen...og det er ikke noe morsomt i det hele tatt.. Mest på høyre side.

Andre som har smerter i korsryggen? Hva gjør dere med det? Venter og ser om det gir seg, eller går dere til behandling? Er 32+6.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med naprapat:) Det er mye dyrere enn fysioterapaut fordi de ikke er inne i nav sine systemer ennå, men jeg har slitt med en ryggskade en stund nå, og naprapaten har vært livredder, og holdt meg oppgående gjennom hele svangerskapet! Anbefales på det varmeste! Eventuelt, så oppsøk en annen form for behandling:)

Skrevet

Ja, skulle sikkert gjort noe før det blir riktig ille. Men nå er jeg ikke på hjemme, men på ferie hos foreldra mine. Og her har de ikke de store alternativene akkurat. Får vurdere hvordan det blir i morgen, så må jeg vel bare ta turen hjem igjen og få noe behandling. Orker hvertfall ikke gå sånn hele svangerskapet ut..blir vel ikke akkurat lettere heller fremover.

Naprapat har jeg også hørt en del skryt av, så får vel kanskje prøve noe sånt dersom dette ikke går over av seg selv.

Takker for svar! :)

Skrevet

Kiropraktor. Jeg har gått forebyggende hos fysio etter at jeg fikk en låsning for noen uker siden, men har fått nr av jordmor til en kiropraktor for de jobber med skjelettet og fysio jobber med muskler ogsånt:)

Skrevet

Jeg får skikkelige smerter på venstresiden av korsryggen om jeg gjør bevegelser jeg ikke helt vet hva er... :) Ellers kan jeg ha generellt vondt. Jeg gikk til manuellterapeut/kiropraktor for å rådføre meg eller få behandling. Han tok noen tester og fant ut at det var bekkenet - ikke noen låsning som jeg først trodde.

Det eneste jeg skulle gjøre var å være forsiktig og ta hensyn til kroppen! Han sa at en eventuell behandling skulle vi ta etter fødselen - om det ikke ble mye verre nå, da.

Skrevet

Jeg har i utgangspunktet en dårlig korsrygg og går til kiropraktor i kombinasjon med fysioterapaut.

Men ikke undervurder effekten av ryggøvelser. Jeg gjør daglige øvelser for bekken og korsrygg. Den mest effektive er å stå på alle fire og tilte/stramme bekkenet og slappe av (litt katt-hund øvelse, men med mindre svai). Dette er en øvelse som er veldig effektiv på ekstra vonde dager og - nesten som den løser opp litt, i tillegg til at den styrker korsryggen. Viktig å styrke ryggen siden det ikke akkurat blir lettere..

Skrevet

Korsryggen min klikket også for noen uker siden. Jeg har vært i baseng og tøyd veldig forsiktig, svømt med plate og på rygg (crawl-pendling med føttene. Vanlig bryst skal vist ikke være så bra for korsryggen/bekkenet). Du kan også ligge flatt slik at du får hele ryggen i gulvet kan hjelpe på å avspenne ryggen. Kan hjelpe med en pute nederst ved rumpa. Unngå for mye sitting. Ikke gjør bevegelser hvor du får veldig vondt. Jeg tror vondtene mine kom fra mye løft, så ikke gjør det;)

Nå er jeg mye bedre igjen og tenker å prøve å jobbe litt igjen. Er 35 uker i dag.

God bedring=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...