Gå til innhold

2 barn og 2 voksne - er det trygt med en 3-dørs bil ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må ha ny bil, og vurderer en 3-dørs.

Den er veldig romslig og dekker alle våre behov - men ER DET SIKKERT Å HA BARN( og voksne, for den saks skyld) I BAKSETET PÅ EN 3-DØRS ?

Vi tenker på ved en eventuell ulykke, og baksetepassasjerene ikke kan komme ut før de i forsetet er fjernet...

Har du noen tanker rundt dette, vil jeg gjerne høre! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.

Skrevet

Litt usikker på det der med sikkerhet. Man har jo vinduer man kan knuse og dra barna ut av.

Men jeg ville aldri kjøpt bil med tre dører når man har barn.

Det er utrolig upraktisk.. Jeg har det nå og blir gal av å strekke meg inn i bilen og ordne i baksetet..Har du hatt bil med 3 dører før?

Skrevet

A ja, man har jo vinduene å knuse, sant nok. Nei, har aldri hatt 3-dørs før, og er noe skeptisk med tanke på det barnesetet som må være bakovervendt. Ser for meg at det kan bli temmelig kronglete å sette barnet inn.

Det må rett og slett prøves . Har du setet bakovervendt, du ?

Skrevet

jeg ville nok ikke valgt en 3 dørs men det er for jeg er lat. vi hadde 3 drørs en periode da småtta var liten, og det var tungvidt med baksete og stolen

Skrevet

Ja jeg har det bakovervendt med base. Men mitt barn sitter i sete for 0-13kg så det er ikke så stort. Men se for deg meg løfte sete inn og ut av bilen og bøye og strekke meg for å lirke det inn der. Jeg skal kjøpe ny bil kun pga dette.

Jeg har hatt et større bakovervendt sete der til nevøen min og det er utrolig vanskelig og klønete. Da må du jo i tillegg løfte barnet inn i setet. Mannen min kommer ikke ordentlig til bak der fordi han er stor.

Jeg vil ikke anbefale deg det. Ikke hvis du er mye ute og farter med bil hvertfall.

Skrevet

Sånn som du beskriver det, høres det ikke så enkelt ut. Vi er begge ganske høye, og selv om jeg ikke er lat, orker jeg ikke svetting, pesing og masing hver gang barnet skal ut og inn av setet:-)

Vi har en stasjonsvogn fra før som vi skal beholde, men begge bilene må brukes om hverandre.

Skrevet

.

Skrevet

ville ALDRI,ALDRI kjøpt 3 dørs bil med barn.ihvertfall ikke med 2 barn.min bror hadde 3 dørs med 1 barn å det var jo ett styr hvergang de skulle inn å ut av bila.å det blir trangere i cupen på bila og hvis dere er lange i tillegg ville jeg nok si at det nok ikke er det sikreste valget.viktig å ikke sitte for trangt,det går utover sikkerheten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...