Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tenker unge foreldre som ønsker å være spesielle, men følger trenden med å bruke veldig gammeldagse navn. Litt krampete altså.

Martinius synes jeg er gammeldags, langt, tungvint - men det blir sikkert forkortet til et ugjenkjennelig kallenavn hvis det kan være noen trøst.

Annonse

Ville da ha brukt et tostavelsesnavn som var norrønt, slik at det stilmessig passa til Ingrid. Amalie og Martinius passer veldig fint sammen...

Ingrid Amalie og Einar Martinius

Ingrid Amalie og Erik Martinius

Ingrid Amalie og Erlend Martinius

Ingrid Amalie og Halvor Martinius

Ingrid Amalie og Jarle Martinius

Ingrid Amalie og Jostein Martinius

Ingrid Amalie og Ole Martinius

Ingrid Amalie og Olve Martinius

Ingrid Amalie og Sindre Martinius

Ingrid Amalie og Sondre Martinius

Ingrid Amalie og Sverre Martinius (hvis ikke det blir for likt kronprinsparets barn ;-))

Ingrid Amalie og Tore Martinius

Ingrid Amalie og Tormod Martinius

Ingrid Amalie og Trygve Martinius

Ingrid Amalie og Torvald Martinius

Ingrid Amalie og Vegard Martinius

Ingrid Amalie og Yngve Martinius

Ingrid Amalie og

Gjest ronja røverdatter

Synes Martinius passer best alene jeg. Og skulle han en gang i fremtiden ikke like navnet sitt, så kan han jo bare forkorte det til Martin.

Hva jeg synes om foreldrene? Ingenting - navn på barn forteller meg ingen ting om foreldrene.

Jeg er ingen stor fan av Martinius, men smaken er som baken, og liker dere det, så kommer det vel på det samme hva andre mener.

Hvis dere skal ha dobbeltnavn, støtter jeg forslaget som kom lenger opp: Olve Martinius. Olve er kult, står godt til Ingrid, og jeg syns ikke man kan kombinere et for langt navn med Martinius.

Annonse

Bra!!! Martinius er et fint gammelt navn som fortjener å bli brukt igjen. Og tommelen opp for oppkallingen! Har ingen negative tanker om dette. Kjenner en på 89 år som heter det,en knakende trivelig kar og jeg syns det passer like bra på en liten gutt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...