Glad tobarnsmamma Skrevet 15. juli 2009 #1 Skrevet 15. juli 2009 Nå er det nok. Jeg irriterer meg grenseløst over noen få ting på den ellers så geniale Easywalkeren vår... (m. sportsdelen på): - Når den legges sammen faller alt som ligger i bagsjekurven ut - Ofte faller forhjulet av når den skal settes opp igjen etter å ha vært sammenlagt - Det tar så laaaang tid å skifte fra sitte- til liggestilling og omvendt pga. glidelåsene og de vanskelige "klipsene" Ellers er den en genial vogn på alle måter...men disse småtingene er begynt å irritere meg mer og mer.. Forslag til en annen vogn? Kriterier: - Stødig - Lett, både i vekt og lett å trille - Liten sammenlagt - Lang nok rygg til å brukes ut vognperioden - Full liggestilling
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #2 Skrevet 15. juli 2009 hvid su vil ha en vogn med alle de gode egenskapene til EW, minus de ulempene du nevner er mountain buggy (oth, mb, urban jungle) et godt valg. De to er de eneste trehjulingene med så fantastisk trillecomfort (syns jeg). Mb har trinnløs stroppregulering av ryggen istedet for de der glidelåsene og klipsen. Den er bare en kg tyngre. Ikke fult så lett å legge sammen, og tar litt mer plass i lengden. Nye MBmodellene har helt full liggestilling. Litt kortere rygg. Så da er det å veie hva som er viktigst for deg Jeg har hatt begge og var like fornøyd med begge, syntes EW var hakket bedre å trille og er litt større, men MB er litt lunere, litt mer "kvalitet" i stoffet og enklere ryggregulering.
Glad tobarnsmamma Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. juli 2009 Jeg glemte en av tingene som irriterer: at det ikke er full sittestilling. Jenta mi liker aller best å sitte helt beint og kikke rundt seg, så nå sitte hun og strever for å komme seg mer opp... OTH har jeg prøvd, synes den ble så lang sammenlagt...
Gjest Skrevet 15. juli 2009 #4 Skrevet 15. juli 2009 Sjekk ut tfk, denne har iallefall vi vært veldig fornøyd med! Har jo de glidelåsene denne og, men syntes det går fort å regulere ryggen. Den har og en veldig oppreist sittestilling. Jeg har bestilt easywalker søskenvogn jeg da, får håpe jeg blir fornøyd.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #5 Skrevet 15. juli 2009 Jeg synes glidlåsene på tfk'n var noe herk uten sidestykke. Ellers var vi fornøyd, bortsett fra at jeg vil ha en vogn som er STABIL. Det betyr desverre 4 hjul. Vi har kjøpt en Emmaljunga, ikke en lett vogn, men det går faktisk overraskende greit, den triller jo mye bedre enn tfk'n, men er tyngere å svinge.
Glad tobarnsmamma Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. juli 2009 Når det er sagt, så har jeg hatt følgende vogner: - Quinny Freestyle 3XL - Emmaljunga Edge duo (meget god vogn, denne har jeg enda) - Quinny Buzz - Teutonia Spirit s3 (som jeg angrer sååå på at jeg solgte) - Bebe confort high trek (DRITTvogn)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #7 Skrevet 15. juli 2009 Har du sett på Emmaljunga Cangaroo? Den skal oppfylle kravene dine, bortsett fra at den ikke blir veldig liten sammenlagt. Kanskje hakket mindre enn oth. Ellers virker Brio Go til å være en veldig god vogn, men den har dessverre ikke helt rett sittestilling og ikke helt full liggestilling. Lang rygg. TFK har jo også glidelåsregulering, men ellers har den rettere sittestilling, større sittedel, håndbrems, regulerbart fotbrett, forholdsvis liten sammenlagt. Stødig. Om du ikke må ha svingbart forhjul og ikke trenger helt full liggestilling er Emmaljunga Scooter og Dbs compact gode sportstriller med lang sittedel (scooter 100 cm, dbs 105-110 cm). DBS vognen har lengst rygg og "lavest"/best liggestilling, og er veldig lett. Begge har veldig rett sittestilling.
Sørlandsbaby09 Skrevet 18. juli 2009 #8 Skrevet 18. juli 2009 Hva med den nye TFK'en - joggster x?? Vi har denne, men har kun benyttet den som bagvogn til nå. Er veldig fornøyd med kjørekomforten (litt uvant med smalt styre, men dette blir man fort vandt til). Gleder meg imidlertid veldig til å gå over til sportsvogndelen da jeg syns den virker genial. Uten at jeg har benyttet den som sportsvogn enda vet jeg at det er et par minuser da (som med alle vogner): litt vanskelig å komme fram til handlekurva + at den ikke er vendbar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå