Gå til innhold

Startlønn for lektor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er nok mer vil jeg tro. Jeg hadde/har 386 300 kr nå etter lønnshoppet i mai, er adjunkt m/tillegg og 4 års ansiennitet. 10 000 kr var kontaktlærertillegg. Vil tro startlønnen på lektor ligger på ca 360 000- 370 000 kr nå. Min startlønn ville jo vært på ca 360 000 kr og du har mer utdanning...

Ja, de nye skjemane er visst ikke lagt ut. Skatteprosenten er jo helt avhengig av hvilke fradrag osv du har. Jeg har tabell 7100 mener jeg det er og betaler da ca 31-32% skatt, men det vet jeg er for mye siden jeg har fradrag, de bare har ikke tatt dem med når jeg fikk skattekortet. Du kan har inntakt på 400 000 kr og skatteprosent på 20% også om du har mye fradrag, skatter i klasse 2 osv også. Bruk en skattekalkulator, så ser du fort hva du har.

Basislønnen kan forresten umulig ha vært på bare 335 000 kr i 2008, jeg hadde da mye mer enn det, vil tro lektorlønnen ligger på 370 000 kr jeg, du må jo nødvendigvis har mer enn det jeg ville hatt.

Annonse

Det er vel forklaringen ja. Hvis kontaktlærertillegget er inne i de 460 000 (pleier vel å være på ca. 20 000 tror jeg). Så kan det også være at skolen han jobber ved har litt annen praksis ved lokale forhandlinger, jeg har ikke akkurat vært flink til å kreve noe ekstra, har jo vært mye i permisjon og. Er egedntlig fornøyd jeg, men mye vil ha mer vet du ;)

Annonse

Mener den er på rundt 372 000

Jeg er straks adjunkt med opprykk, startlønnen der er 360 000, vurderer å ta masteren, men 12 000 mer lønn i året er liksom ikke helt verdt slitet. Man mister jo et år med lønn + at man får mer lån... så jeg vet ikke...

Nå er vel tross alt master fortsatt to års studier, håper jeg. Og da blir du jo lektor med opprykk og får mer enn 12 000 høyere lønn.

Men lønnsforskjellen mellom adjunkt og lektor er alt for liten, det viser jo det faktum at du lurer på om det er verdt det...

LektorHar du femårig integrert lektorutdanning eller en master som bygger på lærerutdanning, begynner du på 363 600 kroner etter studiene. Etter 10 år har du, på dagens nivå, opparbeidet deg en årslønn på 403 800, og etter 16 år tjener du minst 452 000 kroner.

Lektor med tilleggsutdanningEn utdanning tilsvarende seks års normert studietid som inkluderer mastergrad eller hovedfag, gir deg en minstelønn på 375 800 kroner. Har du allerede jobbet i 10 år, tjener du 417 500, og etter 16 ligger lønnsnivået ditt på minst 474 000 kroner i året.

1 Minstelønn er basert på hovedtariffavtalen per 1. mai, 2008. Eventuelle lokale tilegg er ikke med. Kilde: Hovedtariffavtalen KS-området (2008-2010). Oslo er ikke med.

ser jonå at det er tallene fra 2008 da

• 3 uker senere...

Er HI dette. Har nå fått arbeidsavtale signert og sendt for et par uker siden. Det viste seg at startlønnen for lektor(med tilleggsutdanning) var på hele 395 000, så jeg er veldig fornøyd og gleder meg til å begynne.

Adjunkt med tilleggsutdanning har 364 000 i startlønn, så fullført mastergrad betaler seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...