LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. juli 2009 #1 Skrevet 15. juli 2009 Jah, jeg fullpumper jo og har masse melk. Så anbefales man jo å tømme brystene helt med jevne mellomrom for ikke å få tette melkeganger etc. Helt greit det, jeg prøver jo på det jeg også- men hva gjør man når brystet omtrent 'aldri' blir tomt? Pumpa nettopp det ene brystet i en halvtime mens jeg masserte for å få ut melk, og fikk ut 250 ml- fra ETT bryst. Fikk ut 150 fra det andre. Og enda var ingen av dem tomme, melken flommet fra begge fremdeles da jeg avsluttet. Jeg kan jo ikke sitte og pumpe i timesvis, får jo gnagsår av dette, hehe.. Jaja, man får vel bare se positivt på det, er jo ingen fare for at snuppa mi skal behøve å gå sulten med det første:)
blomstre Skrevet 15. juli 2009 #2 Skrevet 15. juli 2009 Helt tomt blir det jo aldri, melken produseres jo hele tiden :-) Jeg bestemte jeg meg for at 20 min var passe, da gikk det over fra å renne til å dryppe. Av og til ble det litt lenger da, ettersom jeg la meg til den vanen å lese bok mens jeg pumpet. Måtte jo bli ferdig med kapittelet... Fikk heldigvisk aldri noen problemer med tette melkeganger. Supert at pumpingen går bra da, håper det varer! :-)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. juli 2009 Neida, men her slutter det liksom aldri å sprute:) Renner oppi flaskene, på morgenen kan jeg fylle en flaske på 180 ml på 10 min, enda jeg pumper litt om natten også. Men jeg må også bare sette 20 min som grense, som oftest, i mange tilfeller avslutter jeg etter 10. Har de siste dagene brukt opp melken jeg frøs ned i starten, nå har jeg begynt å fryse ned på nytt, og har bare etter noen dager 5 liter i frysen, hehe..
blomstre Skrevet 15. juli 2009 #4 Skrevet 15. juli 2009 Så herlig å ha så godt med melk da. Reservene kommer nok godt med ved neste økeperiode :-) Her greide jeg ikke lenger å holde tritt når vesla begynte å drikke 180 ml pr måltid ved ca 3,5 mnd alder. Men nå gav jeg meg med nattpumpingen ganske tidlig da. Hun sov hele natten ved 2 mnd, så da orket jeg ikke det. Ved 4,5 mnd så innførte vi grøt, og da gikk mm behovet ned igjen slik at jeg greide å produsere nok :-) Når man er alene med barnet på dagtid så er det ikke alltid like lett å få tid til å pumpe, så 10 min da må man si seg fornøyd med. Skal jo være bedre med kortvarig og hyppig enn langvarig og sjeldent mhp produksjonen.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. juli 2009 Jeg prøvde å slutte med nattpumping jeg, men da får jeg sånn spreng og tette melkeganger med en gang, så det tør jeg ikke. Så jeg pumper ca 5 min hver gang vesla vil ha mat- hun spiser enda ca hver 3.time natten gjennom. Er jeg heldig kan det gå 4-5 timer, men aldri noe mer. Snuppa mi spiser enda det samme som hun gjorde for en mnd siden, 100 ml hver gang. De få gangene hun spiser mer enn det, spiser hun mindre neste gang, og jeg kan jo ikke tvinge i henne mat heller. Men hun går nå opp i vekt, så jeg regner med hun regulerer det selv. Er spent på når det kommer en økeperiode, jeg skulle jo ønske den kom snart jeg, siden jeg synes hun spiser litt lite.. Ellers har jeg ikke problemer med å øke produksjonen heller, merker det kommer mer hvis jeg har hatt dager der jeg har pumpa ofte. Håper hvertfall det holder hele veien ut, håper på å fullpumpe frem til ca 5-6 mnd, avhengig av hvaslags behov hun viser. Men gleder meg ærlig talt til jeg kan delpumpe, og bare gi melk noen få ganger i døgnet:)
blomstre Skrevet 16. juli 2009 #6 Skrevet 16. juli 2009 Det er fort gjort å henge seg opp i ml når man har så god kontroll på dette! Som du sier så regulerer hun dette selv. Og så lenge hun legger på seg så får man prøve å ikke stresse med milliliterne :-) Jeg greide heldigvis å la vær å begynne med noe skjemaføring, var inne på tanken nemlig, men glad jeg lot det være. Du får satse på at det er fløte du produserer slik at det ikke skal så mye til ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå