Gå til innhold

Maserier- bare slitsomt mas, eller har de noe for seg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har mye maserier. Kynnere med menssmerter på dagtid. Og masrier, svake rietak på kvelden og natten. Blir derfor lite søvn.Hadde ikke det slik med de to andre svangerskapene, da fikk jeg rier og var i fødsel. Dette er nr 3 - "Luringen"...

Det jeg lurer på er. Er det noensom hvet om disse maseriene har noe for seg eller bare er til bry?? Føler at jeg snart går med full åpning her...da blir det langt med en kjøretur på 50 min til sjukehuset.. Sist fødsel var jo på kun 3 timer, hadde 9 cm da jeg endelig var på sjukehuset.

Noen erfaringer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det helt likt, jo! Og bekymrer meg for det samme!

Jeg klamrer meg for øvrig til dette svaret fra babyverden.no`s jordmor:

Spørsmål:

Vi la oss elleve i går kveld.. Jeg merket da at jeg begynte å få rier.. de kom jevnlig etter 15 min.. venter nr.2. var sikker på at det var igang, holdt på sånn frem til 04.00 i natt... men så ga det seg helt!! er det mulig??

Svar:

Ja- så absolutt! Dette er ikke en uvanlig opplevelse for kvinner nær terminen. Om det er noen trøst kan jeg fortelle at alt som skjer av kynnere, ubehag, mensmurring, rier o.s.v. er med på å gjøre kroppen din klar til fødsel. Mormunnen modnes, - en moden mormunn er et flott utgangspunkt.

Så det som skjedde i natt var ikke bortkastet.

Lykke til! Håper du får en flott fødsel.

Hilsen Monica.

http://www.babyverden.no/Sporsmal-Svar/Jordmor-Monica/Fodsel/Riene-stoppet-opp/

Skrevet

Høres bra ut. Får bare håpe på at vi ikke blir "overmodne" før det setter i gang orntlig. Da blir det vel hjemmefødsel på oss .. Har slike maserier nå også, kommer vel ikke til å reagere før pressetrangen kommer..

Når er terminen din Musipusi med nr 3?

Jeg har termin 22/7. Hodet har vært festet i to uker og jeg har hatt maserier i snart 2 uker, men de siste dagene kommer de oftere og nedpresset har blitt sterkere.

Skrevet

Har termin om to dager. Den 17. Ikke gøy å gå rundt å vente! Frykter også hjemmefødsel ;) Men aller mest frykter jeg å gå masse over termin....

Skrevet

Jeg beg med maserier hjemme på termindagen, i smerte var det som 8 cm åpning, men hadde kun 2 cm åpning, dette varte sammenhengende i 56 timer, før det endeligt beg med rier, altså fått 4 cm da, så etter 9 timer var jenta ute. Holdt på i 65 timer... denne gangen vil jeg ikke ha disse maseriene/modningsriene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...