Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt forkjølet og har ikke veldig lyst til og smitte snuppa!

( 6 uker) Hun nyser masse og innimellom kan det komme et lite host, så det kan jo hende det er for sent.

Hun er blid og fornøyd og ser ut som om hun er frisk som en fisk!

Men ikke jeg..

Kan jeg knaske paraset/ibux eller får hun det i seg via melka?

(tenker på at man helst ikke skulle gjøre det mens man var gravid)

Hvordan gjør dere det når dere blir forkjøla eller syke?

Lar dere det gå som det går eller er det far som må være på pletten??

Hadde vært veldig kjedelig vis hun ble tett i nesa og problemer med å suge nå, Fremdeles ikke blitt mestere på amming..:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

For det første: IBUX er fy-fy så lenge du ammer.

Paracett er helt greit. Det kan du knaske som du vil!

Det er ikke skadelig for snuppa å bli utsatt for forkjølet mor. Hun vil mest sannsynlig ha det værre hvis hun ikke får kose med mamma. Pare pass på å ha god håndhygiene :)

Og hvis hun så blir forkjølet, så går det velig fort over på små rakkere. Og du får egen paracett til barn 0-4mnd. Og det finnes saltvannsspary og snørrsugere på apoteket. Jeg veit at det ikke er ideelt, men det går over. Og da blir imunforsvaret hennes sterkere.

Gutten min er 4mnd og han var "forkjølet" siden han kom ut. Nå har vi fått det bekreftet som allergi. Men tro meg, jeg har vært igjennom alle mulige leger og helsepersjonell når det gjeler spedbarn og forkjølelse.

Ta en paracett eller to, drikk te, slapp av og kos deg med tulla di. og god bedring!! :)

Skrevet

Først og fremst Ibux er bare fy fy når man er gravid. Når man ammer så kan man ta både paracet og Ibux så lenge man følger instruksene på pakka om hvor mange piller daglig.

Fikk en kraftig infeksjon 6dager etter fødsel og hadde 40 i feber. Snakka med legevakta og fikk bekreftet at jeg kunne ta både Ibux og paracet. Liker ikke å ta tabletter så prøvde å holde det til en minimum, men måtte ha noe hvis jeg skulle klare å sove

Skrevet

Ok:)

Takker for svar!

Deilig å ha noen å spørre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...