Gå til innhold

Hvis dere fikk tvillinger, hvilke hensyn synes dere da er viktig å ta i forhold til navn? Kom gjerne med forslag til navn dere syns passer godt sammen.

Anbefalte innlegg

Jeg har noen tanker om hva barna skal hete. Men tenkte å legge det helt bort, og starte med et åpent sinn.

Takk for alle svar :)

Fortsetter under...

Er vel en fordel at navnene klinger godt sammen, men ellers synes jeg det er vitkigst å finne navn en liker. Og om det var meg, hadd ejeg nok ikke valgt navn som er for like, type Sigve og Sigurd f.eks.

Jeg synes det viktigste er at de er fine sammen... ;) Like bokstaver klinger bra, men så er det kanskje gøy for barna at de har hver sin? :) Ellers liker jeg ikke at de blir for like, som Herman & Hermine, synes de må være forskjellige nok til at de ikke kan forveksles... :)

Forslag:

Mira Felicia & Dina Othelie

Aline & Amelia

Selma & Julia

Helle & Tuva

Tuva & Tilda

Lilly & Leah

Embla & Anna

Dina & Sara

Edvard & Alfred

Albert & Edvard

Edvard & Herman

Jacob & Jonas

Filip & Elias

Noah & Matheo

Lucas & Liam

Eskil & Vemund

Adrian & Oliver

Lucas & Levi

Herman & Irmelin

Albert & Aline

Albert & Amelia

Lilly & Liam

Noah & Leah

Peter & Sarah

Odin & Embla

Odin & Olea

Jeg synes det er uhyre viktig at navnene ikke blir for like, de er tross alt _to_ ulike individer!

Ville også unngått lik forbokstav! Mie og Mille blir bare helt latterlig

Jeg ville valgt navn som passet sammen, men ikke var for like.

Torstein og Henning

Martin og Knut

Erik og Vebjørn

Ellen og Anne

Iselin og Anniken

Pernille og Susanne

f.eks.

• 4 uker senere...

Annonse

Du sier ingenting om kjønn, men jeg har tenkt at om jeg noen gang får tvilling jenter, hvilket jeg aldri gjør skal de hete Erle og Adele :o) Syns det er såå fint, men fullstendig kræsj med de barna jeg har.. he hehe

Syns det er viktig at de er i samme sjanger, og at de ikke er for like. Om de har lik eller ulik forbokstav betyr ikke så mye.

jeg er enig med dem som sier at navnene skal stå i stil, men ikke være for like! :) ville behandlet det som "vanlig" søsken-navngivning, og ikke tenkt på at det er tvillinger... :)

Jeg syns ikke navnene bør være for like, og kanskje hver sin bokstav. Men syns navnene bør være av lik lengde og sjanger.

Ikke som dette:

Mette og Marit

Lea og Oddlaug

Tia og Alexandra

Mine tvillinger heter Adriana og Maximilian :-) Syns de passer bra sammen! :o)

Jeg er tvilling selv, og vi heter Iselin og Jostein, synes det passer bra sammen jeg:) Har litt problemer med å være objektiv da, men har fått inntrykk av at Jostein er et veldig maskulint navn, mens Iselin er veldig feminint....? Dert er jo en måte å gjøre det på, eller like endinger; Isel-in og Joste-in? Skulle det bli to jenter derimot, synes jeg Noelle og Viola er utroolig fint sammen!:) Fordi de har den samme "runde" uttalen, og fordi de minner meg om blomster:)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...