Gå til innhold

Har vært på ultralyd med vektestimering 32+2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen veier 1750 gram, og det er visstnok helt gjennomsnittlig. Han hadde ikke byttet kjønn, og det var ingen teng til tidlig fødsel (fødte prematurt sist -det var grunnen til ekstra UL)

Da er jo alt bare bra da. *puste lettet ut*

Noen andre som har hatt vektestimering? Jeg glemte helt å spørre om estimert fødselsvekt :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så bra da :)

hvis babyen din lå helt på gjennomsnittet nå vil han nok ha gjennomsnittlig fødselsvekt også, så fremt at han vokser jevnt :)

hvorfor fødte du prematurt sist da? og hvor mye?

Skrevet

Hallo, jeg var også på UL i dag, 32+ 2, det gikk VELDIG kjapt for seg, var overlegen som gjorde det. Hun gadd ikke regne ut noen vekt, var kun opptatt av magemål og hodemål, og det ble helt på streken. Lurte på om hun ville estimere noen vekt, og da sa hun bare: Eneste jeg ser etter er om dette er et normalt barn, et veldig stort barn eller et veldig lite barn, om det veier 3500 eller 3900 ved fødsel har ingenting å si. Ditt vil mest sannsylig veie mellom 3500 og 4 kilo, går du over tiden, kan det bli mer. Det er så store avvik i de estimeringen vi gjør å og faktisk fødselsvekt så det har lite for seg, men mindre jeg hadde satt deg i kategorien stort barn eller lite barn! Gå hjem med deg nå, sa hun. (Ikke surt assa, men som om hun ikke helt skjønte hvorfor jeg var der..)

Var der grunnet at jeg ikke har gått opp i vekt siden uke 24 (gått ned) , utflating av kurve og ekstrem svangerskapskvalme første 22 ukene. Bare ved å kjenne på magen i tre sekunder sa hun at dette er et helt normalstørrelset barn, men hun tok da to minutter på ultralydskjermen og viste meg tiss og pung, et utrolig søtt ansikt, magesekk, nyrer, hjerte og passe med fostervann:) MAD 88, BPD 89 står det, vekstavvik 1,8 :) hva fikk du??

Skrevet

Nå ser jeg på papirene -der står det MAD 89 og BPD 88, ser også at det står -1%, men det er jo ingenting.

Virker som om vi er temmelig like -vel, ikke mht vekt tror jeg :-) Jeg er 12 kilo + (men 1.5 kilo ned siste uke) og symfysemålet mitt er midt på den røde streken.

Forrige gang fødte jeg tidlig pga vannavgang med ukjent grunn.

Skrevet

MAD er magen og BPD er hodet.. Jeg var utenfor det grønne feltet på kurven en stund, men nå er jeg rett over den røde streken. Vi kommer hvetfall til å få normalt store barn, og det er jo deilig å vite.. :) Fødte en uke før termin etter spontan vannavgang sist jeg, det var i 2002. Gutten var ca 3,8, så blir vel en sånn en nå og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...