lundis Skrevet 21. juli 2009 #26 Skrevet 21. juli 2009 Ella-83: Ser at du tror du har EL denne uken.. Hvordan går det? Noen symptomer enda? Hva med dere andre? Jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å bli for min del; om det går lang tid før EL, og om jeg kommer til å merke noe til det. I og med at det er 9 år siden sist jeg gikk uten pillen, husker jeg ikke hvordan det var da, heller..!
nicki82 Skrevet 21. juli 2009 Forfatter #27 Skrevet 21. juli 2009 Ja, jeg er spent på hvordan det går med resten av gjengen her:) Har oppdaget igår (ved billig. el.test) at jg er nå i min fruktbare fase. Så på dagens sekret konsistensen, bare for å få bekreftelse og ja - fremdeles meget fruktbar:) Er vanvittig entusiastisk. Kjenner litt murringer i magen etter gårsdagens hopping i høyet..vet ikke om det er noe tegn å gå etter, men liker tanken på at jg har litt oversikt over syklusen:) nicki
maiglede2010 Skrevet 21. juli 2009 #28 Skrevet 21. juli 2009 Kjenner meg så veldig igjen i de tankene du har! Lurer også fælt på hvordan det føles å ha en baby i magen, hvordan vår baby vil se ut, hvilket navn vi vil gi det, hvordan svangerskapet evnt vil bli, og akkurat nå lurer jeg veeeldig på hvordan de første symptomene på graviditet er! Dvs for meg. IKM til torsdag (har vært lenge å vente siden EL nå). Har kjent så mye rart i magen, og fått skikkelig vondt i ryggen, og tenker at "det er en ny følelse i kroppen", men gjetter vel at det er meg som er mer obs på alt mulig som skjer i kroppen enn jeg har vært tidligere, og bare leter etter symptomene. Har prøvd et halvt år nå, men er ganske ny som bruker på denne siden. Jeg er fast bestemt på å synes at jeg er fin som gravid, hvis jeg er så heldig at jeg blir det! Men sikkert lett å si nå Vi planlegger egentlig bryllup neste sommer (2010), men er litt redd for å bestille lokale og sette dato - for tror nok vi vil utsette bryllupet hvis det finnes en baby i magen på det tidspunktet (eller en nyfødt baby for den saks skyld:) Ikke det - det er vel bare å avbestille/utsette bryllupet hvis det skulle være tilfelle. Håper det klaffer fort for dere! Ser forresten at vi er like gamle! Født i 83 jeg og!
Ella-83 Skrevet 22. juli 2009 #29 Skrevet 22. juli 2009 Nei. Jeg føler meg helt "normal". Hehe.. Dvs. ingen vondter, murringer, humørsvingninger eller noe.. Vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter da. Jo forresten jeg begynte plutselig å blø litt i går. Ikke friskt blod heller, men mer brunt (sorry for detaljer). Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det.. Sikkert bare kroppen som er forvirret av å ikke få vanlig dose med hormoner..
Ella-83 Skrevet 22. juli 2009 #30 Skrevet 22. juli 2009 Vi har snakket litt om navn vi også, men samboern min fleiper så mye om det at jeg blir helt sprø. Det virker nesten som det er det han synes er mest morsomt å tenke på. Han finner på alle mulige rare navn og forteller folk at det skal vårt barn hete. IKM på torsdag ja. Spennende! Får krysse fingrene for full klaff. Da blir det april baby! Tror man kan bli sprø av å kjenne etter symptomer, men nå kan du jo snart teste hvis ikke tanta kommer!
nicki82 Skrevet 22. juli 2009 Forfatter #31 Skrevet 22. juli 2009 Hvor er du sån ca. i syklusen? Hvis ikke du begynner å blø ordentlig, er det mest sannsynlig positivt tegn:) Kan jo hende det er festeblødning..you never know
Ella-83 Skrevet 22. juli 2009 #32 Skrevet 22. juli 2009 Jøss. Vi har tydeligvis flere ting til felles ;-) Samboern min er ni år eldre enn meg og jeg har også ventet lenge på at han skal bli klar. Han har et barn fra før, så han vet jo hva han går til da. Siden det barnet ikke var planlagt og kom på et tidspunkt hvor han overhodet ikke var klar for det, så har han fikk han nok litt skrekken for å få fler. Han har vært VELDIG opptatt av at alt skal være perfekt først. Nå er jeg ferdig med skole, har jobbet noen år, vi har en relativt stor leilighet og brukbar økonomi. Han ønsker seg vel mer stabil jobb, men det får vi vel nesten bare innse at han aldri får med mindre han innstiller seg på å drive med noe helt annet. Nå har vi hvertfall en solid og stabil inntekt og greier oss egentlig på den, så da går det greit likevel. Det som nok tippet samboers mening over fra senere til ok nå, var at hans bror også skal bli far nå. Når han ser hvor mye han gleder seg, så vekker nok det følelser hos han. Påvirkning fra omgangskrets har nok mye å si for gutta.
Vårbarnet med to små Skrevet 22. juli 2009 #33 Skrevet 22. juli 2009 Vi er også førstegangsprøvere. Jeg sluttet på pilla 5. juli og trodde jeg skulle ha el nå. Har kjøpt inn ClearBlue tester, men de har ikke vist noen el ennå. Jeg vil ikke innse at det kan ta tid dessverre. Min bedre halvdel har lenge ønsket barn, men pga studier har jeg holdt igjen. Nå har jeg derimot jobbet i 100% stilling et år, og er helt klar for å begynne å prøve. Jeg har helt plutselig blitt "verpesjuk" det siste året. Jeg føler at jeg ser gravide overalt, og ønsker at det var meg. Har ikke hatt stor trang til å få barn tidligere, men nå har dette snudd seg helt. Jeg er veldig spent, og gleder meg stort til å kjenne hvordan kroppen reagerer på en graviditet!!!!!
Ella-83 Skrevet 22. juli 2009 #34 Skrevet 22. juli 2009 Første dag i siste mens var 14. juli. Kan man ha EL rett etter mensen da? Vi hygget oss litt på fredag og lørdag, men ellers så har det vært tørke frem til nå... Hadde jo tenkt til å gjøre noe med den saken nå, men da hadde det vært fint om jeg ikke blødde da. :-( Ikke akkurat opphissende det. EL blir vel egentlig den 28? Var kanskje litt tidlig ute med å si "neste uke"? NÅ er det hvertfall neste uke dersom jeg kan stole på mensen som var.. *Kremt* Blir rimelig forvirret. Blør ikke ordentlig nei. Såvidt det har kommet noe mer etter det lille i går. Ville jeg ikke kjent at egget eventuelt hadde festet seg? Jeg kjenner ingenting unormalt.
lundis Skrevet 23. juli 2009 #35 Skrevet 23. juli 2009 Det er jo mulig at det bare er fordi kroppen reagerer på at du ikke tar p-piller. Har også hørt at dette kan føre til at kroppen slipper egg med en gang, så sånn sett er det jo mulig at du hadde EL like etter mensen. Jeg ser at mange ikke merker verken når de har EL eller at de er gravide. Så du får nesten vente og se! Sørg for å kose dere rundt den tiden du mener du skal ha EL også!
lundis Skrevet 23. juli 2009 #36 Skrevet 23. juli 2009 Så morsomt å se at vi har så mye til felles! Tror påvirkning fra venner og kjente har veldig mye å si for gutta, jeg også! Her var det liksom ikke mye prat om det i det hele tatt. Men så begynte det å dukke opp gravide vennepar rundt omkring, og flere av hans kollegaer og gode venner fortalte at de skulle bli pappa. Og plutselig begynte han å se for seg seg selv i samme situasjon, tror jeg! Vi har også leilighet, men det er bare en 2-roms. Kommer til å ha behov for å flytte til noe større etterhvert. Jeg er ferdig utdannet om 2 år, så da kommer vi nok til å gå på jakt etter noe nytt. Det hadde selvfølgelig vært ideelt å vente til jeg er ferdig utdannet. Men jeg vet at jeg kommer til å være ordentlig gira på å komme meg ut i jobb da, jeg har studert en del år og utdanner meg til noe jeg selv synes er kjempespennende. Så for oss passer det veldig godt med en liten baby nå! Kan jeg spørre hvor i landet du bor..?
Ella-83 Skrevet 24. juli 2009 #37 Skrevet 24. juli 2009 Bor i Østfold. Har studert i Oslo og jobber der. Du da? Det er samboern min som har vært så opptatt av "materielle" ting. Jeg har vært klar helt fra vi leide leilighet og jeg studerte. Det er nok mye pga hans ustabile inntekt at han følte veldig behov for å ha alt annet på plass. Tror det var litt knapt med penger og vanskelige tider når han fikk førstemann. Forstår jo veldig godt de argumentene, men det har vært noen år med frustrasjon for min del. Nå har vi et ekstra soverom stående og svigermor til og med har hintet veldig. "Hvem er det som skal bo her da....?" Spør hun når hun er på besøk. Forhåpentligvis kan vi snart gi henne et svar. :-) Som student har man ofte mye fleksibilitet, så på mange måter er det ideellt å få barn da. Var et par i klassen min som fikk det og de gjorde det nesten bedre på skolen etter de ble mødre. De ble brått veldig strukturerte. Man trenger ikke nødvendigvis noe mer en 2 roms den første tiden. Det er jo først når ungen er ca. et år og begynner å gå rundt at man gjerne trenger mer plass. Hvis det klaffer raskt for dere så er jo du nesten ferdig med studier og i jobb, så da får dere sikkert lån til større bolig også.
lundis Skrevet 24. juli 2009 #38 Skrevet 24. juli 2009 Vi bor i Oslo. Kjøpte leilighet litt i utkanten av byen, ved marka, for et par år siden. Tror at vi begge ubevisst tenkte at vi ville bo på en rolig, stille plass hvor det passer fint for en liten skøyer å løpe rundt, og hvor det er fint å trille tur. Nå trives vi så godt her at det er veldig mulig at vi kjøper oss noe større her når vi kommer så langt. Hvis vi blir i Oslo, da.. Ingen av oss er herfra, og jeg må innrømme at tanken på å flytte "hjemover" (vi er fra to forskjellige deler av verden, så hjemover blir bare hjem for en av oss) for å være i nærheten av besteforeldre når et evt. barn begynner å bli større. Men vi får se, kommer veldig an på jobb og på hva vi ellers ønsker når jeg er ferdig på skolen. Jeg tror det skal gå fint å studere. Håper bare jeg slipper å plages veldig med kvalme osv., da kan det bli vanskelig å få fullført. Jeg skal skrive masteroppgaver fra neste høst, og planen er (dersom vi lykkes tidlig) at jeg skal ta pause fra studier 1 semester, og så tar pappa'n resten av permisjonen som gradert permisjon. Så fortsetter jeg på oppgaven min. Er litt spent på hvordan det vil bli, men håper og tror at det vil gå greit med litt planlegging. Huff, kjenner jeg er veldig utålmodig! Ville helst ha blitt gravid i går..!! Har stor forståelse for at dette kan ta lang tid, kanskje vi ikke lykkes i det hele tatt. Men jeg gleder meg så utrolig til å få kul på magen, til å kjenne det første sparket, til å kjøpe små, små klær i butikken, og til å holde det lille nurket i armene mine..!
nicki82 Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #39 Skrevet 24. juli 2009 Ja, det er mye nytt og ukjent for oss i vente..håper bare ventetiden ikke blir så altfor lang:)
M ♥ ♂-2010 Skrevet 24. juli 2009 #40 Skrevet 24. juli 2009 Hei! Vi har prøvd siden mars, og skal nå begynne med EL-tester. Vi har ikke tatt det så alvorlig frem til nå - det vil si at vi har prøvd å legge vekk hva vi egentlig prøver på, gjøre det vi pleier, og ha sex når vi har lyst. Men nå begynner virkelig ønsket om barn å sette inn for fullt. Derfor EL-tester! Jeg kjenner jeg er småstressa, men jeg vet at alt ligger til rette for at noe skjer. Jeg tror ikke det er noe "feil" med oss, jeg tror bare vi bommer hver bidige gang... Håper iallefall det er det!!
Ella-83 Skrevet 25. juli 2009 #41 Skrevet 25. juli 2009 Veldig utålmodig jeg også, men har vel innsett at denne pp antageligvis ikke går så bra :-( Har vært mye plaget av migrene og to av dagene jeg ikke har vært det, så har jeg fått miniblødning på kvelden og det dreper jo også lysten. Har dermed ikke fått "prøvd" så mye. Får smøre meg med tålmodighet. Skjer det så er det flott, men ellers så kommer det nye muligheter. :-)
*LillaMeg* Skrevet 25. juli 2009 #42 Skrevet 25. juli 2009 Jeg er førstegangsprøver.. Og nå er tankene at det her tar tid.. Er lei, for tålmodighet har aldri vært min ting.. Uansett, det tar tid og jeg er lei.. Alle rundt meg plopper ut unger bare mannen ser på de, mens jeg og samboer bruker tiiid.. Er lei, i tillegg har jeg lange sykluser, så det tar og tid. Huff.. ble mye klaging her nå.. Hehe.. Jeg gleder meg til og være gravid og få et kjærlighetsbarn med samboeren min, men er litt lei prøving nå..
*Ønskergjerne* Skrevet 26. juli 2009 #43 Skrevet 26. juli 2009 førstegangsprøver her og vi er begge 24 - og vi har vært prøvere i godt å vel 2 år nå
Ella-83 Skrevet 28. juli 2009 #44 Skrevet 28. juli 2009 Lurer på om EL kom til antatt tid dvs. i dag eller i går. Har hvertfall en sånn slags følelse som jeg får når jeg får mensen, bare litt svakere. Kjennes ut som det er noe på gang der nede hvertfall. Men så har jeg samtidig vært kvalm/uvel og hatt så vondt i hodet at jeg holder på å bli sprø. Har fortsatt ikke fått "prøvd" noe da, så denne prøveperioden har jeg vel nå snart avskrevet. :-(
lundis Skrevet 28. juli 2009 #45 Skrevet 28. juli 2009 Høres vel kanskje ut som EL det, ja! Så bra at du merker noe til det, da! Huff da, kjedelig å ha vondt i hodet! Spesielt når det går utover prøvingen..! Selv har jeg hatt en episode med nakken, og er sykmeldt over en uke fram i tid. Redd for at det ikke blir mye prøving her heller med det første, men håper selvfølgelig at det går fort over. Kjenner jeg blir frustrert i og med at vi har ventet så lenge, men det er ikke noe jeg kan gjøre noe med. Får bli ordentlig kjent med kroppen vår i mellomtiden, da..!
ruthaja Skrevet 29. juli 2009 #46 Skrevet 29. juli 2009 Føler meg plutselig veldig optimist som håper det skal klaffe på første forsøk:p Sluttet på nuvaring 3. juli etter å ha gått på det i ca 2,5 år. Ingen prevensjon før det. Hvis jeg går ut ifra at syklusen er 28 dager og alt kom på plass med en gang er IKM(?) 5. august. Har litt håpet, selv om det virker nærmest umulig at vi skal få det til med en gang:)
K ♥ tærten Skrevet 29. juli 2009 #47 Skrevet 29. juli 2009 Hei! Er førstegangsprøvere vi også - inne i 2.pp nå, men har vært uten p-piller siden nov 08. Skal til utredning for PCOS til uka så frykter det værste og håper på det beste. Har uregelmessig sykluser, men aldri tenkt tanken PCOS før da jeg er tynn, sliter riktignok litt med kviser, men har ingen andre "plager". Jaja, får se.. Det som stresser meg mest som førstegangsprøver er rett og slett det å ikke vite om vi kommer til å få det til. Denne måneden skjønner jeg ingenting når det gjelder el. Jeg både temper og tester i og med at el kan komme alt fra dag 14 til 30. Hadde el.slim dag 14, temp.stigning dag 20 og positiv el.test dag 21 og 22.. Ingenting passer liksom sammen! Vet at sannsynligheten for at det skal klaffe på 1.forsøk er liten, men ble alikevel skuffet forrige gang da mensen kom. Har en del venninner som har blitt gravide på første forsøk og noen før de i det hele tatt har begynt å prøve. Føler alle rundt meg bare har solskinnshistorier, og tørr ikke innrømme at vi prøver en gang i tilfelle ting skal ta veldig lang tid.
Ella-83 Skrevet 29. juli 2009 #48 Skrevet 29. juli 2009 Ja det er noe dritt å være plaget av hodepine og nakkeplager. Har en nakke som ikke samarbeider helt jeg også. Henger sammen med hodepinen. Nå skal jeg til legen neste uke for å finne litt mer ut av hvorfor jeg er så dårlig og hvordan man kan løse dette. Men nok klaging. Bli kjent med kroppen ja. Tror kanskje EL faktisk skjer i dag jeg. I dag har jeg super-ømme pupper og faktisk har jeg fått dette berømte EL-slimet. Det tyder vel på at jeg faktisk HAR eggløsning OG "normal" lengde på syklusen (28-29 dager). Ikke verst bare det! Får se om jeg får forført samboern min i dag da. Hehe.. Hvordan ligger du an i syklusen nå? EL neste uke?
lundis Skrevet 29. juli 2009 #49 Skrevet 29. juli 2009 Ja, jeg vil anta det.. Hadde lange sykluser før jeg begynte på p-piller, og forventer vel nesten at det vil fortsette nå også. Men etter mine beregninger vil EL komme i løpet av neste uke en gang.. Håper bare nakken blir bedre til det, slik at vi kan kose oss litt! Kjæresten blir litt stressa av all denne "planleggingen", og vil ikke at vi skal tenke så mye på det. Så får forføre litt, uten å nødvendigvis nevne at EL er på vei! Er jo ikke så enkelt å ikke tenke på det når det er kroppen din som er hovedarena, liksom..! Hurra for EL! Så godt at alt fungerer allerede første pp, da! Det er jo en trøst, selv om dere ikke skulle lykkes med det samme. Håper virkelig at du finner ut hva grunnen er når du skal til legen! For min del er det forholdsvis akutt, håper jeg, så regner med at det går over av seg selv etter litt behandling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå