Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 15. juli 2009 #1 Skrevet 15. juli 2009 Tante rød har meldt sin ankomst, og den har jeg virkelig ikke savna altså. Hadde jo nesten glemt hvordan det var å ha mensen, men minnet kom raskt tilbake. Jeg er så sur, kjenner jeg koker innvendig om noe er bare litt feil. Stakkars min kjære som føler han går på glasskår for tiden, hehe. Prøver å holde det inne, men til tider er det vanskelig gitt. Kan ikke huske at jeg ble så sint og hormonell når jeg hadde mensen før jeg fikk barn.. Kansje det er noe nytt, har jo nesten ikke smerter da heldigvis! Ellers hadde jeg sikkert eksplodert! hehe.. Jenter, gi meg noen ideer til hvordan å få humøret litt opp:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. juli 2009 #2 Skrevet 15. juli 2009 hmm..kan det hjelpe på humøret hvis jeg forteller at jeg har hatt mensen i snart et halvt år allerede??
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. juli 2009 Hehe.. Ja litt:) Jeg får vel egentlig bare være glad for at jeg slapp unna såpass lenge da:)
eplejente Skrevet 15. juli 2009 #4 Skrevet 15. juli 2009 beste ideen jeg kan komme med er: SJOKOLADE!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. juli 2009 Det syns jeg var en fantastisk ide! Det må være den beste ideen jeg har sett på lenge. Nå sover snuppa, så da skal jeg kjøre inn på butikken og hamstre sjokolade! Sjokoladekake, sjokolademuffins, sjokoladeplater, sjokolade sjokolade sjokolade! ps. pappaen er hjemme så snuppa skal ikke være hjemme alene bare for å gjøre det klart, hehe.
Studine mevik Skrevet 15. juli 2009 #6 Skrevet 15. juli 2009 Siden det er relativt varmt hos oss og jeg er ekstremt glad i is så ville jeg plukket med meg sjokoladeis også. Det gjør underverker på humøret
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. juli 2009 Ah, sjokolade is med sjokoladetopping! Jaa! Hmm.. Når denne tanta har dratt sin vei så sitter jeg vel her med 5 kg ekstra, haha!
Miza Skrevet 15. juli 2009 #8 Skrevet 15. juli 2009 Hvis det er noen trøst... Jeg ble satt på Minipillen etter 6 ukers kontrollen. Pga den har jeg hatt mensen 2 ganger i mnd de siste 3 mnd. Legen min sa at det var en vanlig bi-effekt, men burde stabilisere seg etter 5-6mnd.... Sukk...............................
Studine mevik Skrevet 15. juli 2009 #9 Skrevet 15. juli 2009 Du får ta med deg vogna på en god tur for å forebygge vektoppgang. En god lang tur har ofte hjulpet meg når tante grusom er på besøk. Får svetta ut litt agresjon og sinne istedet for å eksplodere
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #10 Skrevet 15. juli 2009 Det regner her på vestlandet så jeg er ikke særlig motivert til å gå tur akkurat.. Men tulla holder meg godt aktiv sånn som hun fyker rundt omkring for tiden! Men kansje jeg skal begynne å lage smoothie istedet, det er jeg forferdelig glad i. Og det kan jo ikke være den store vekt-fellen akkurat?
eplepeple Skrevet 15. juli 2009 #11 Skrevet 15. juli 2009 He he fikk tanta tilbake etter 5 uker jeg. Hadde renselse i nesten 5 uker. Da det hadde gitt seg kom tanta. Fy F!!! Jeg var så sinna og utilpass. Mitt råd: hold deg unna folk om alt de gjør bare irriterer.....kjøp masse godis og legg deg i senga og spis )) det syntes jeg var deilig.
Lunita_ Skrevet 15. juli 2009 #12 Skrevet 15. juli 2009 jeg fikk igjen mensen 3 mnd etter fødselen:( Og ja du er ikke den eneste med å ha pms og hormonhumør! Jeg kunne eksplodere for ingen ting,men det har heldigvis blitt bedre,nå er det 11 mnd siden jeg fødte,så tror det har balangsert seg litt. Men var ei stund jeg var redd meg selv,og jeg og samboeren min måtte ta et oppvaskmøte:P Men det ordna seg,er ikke så sur lengre og ikke så humørsjuk:) Så det er nok forbigående,var iallfall det med meg. slenger meg forresten på med den sjokolade greia!! Det hjelper der og da tro meg,men ikke på samvittigheta etterpå hehe.
AO3 Skrevet 15. juli 2009 #13 Skrevet 15. juli 2009 Huff, jeg gruer meg... Jeg har sluttet å nattamme nå (ni mnd gammel), og regner med TR kommer tilbake snart... Man blir jo så bortskjemt av ikke å ha hatt TR på 1,5 år.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #14 Skrevet 15. juli 2009 Ja, jeg har jo faktisk bare hatt TR 1 gang i løpet av 4 år nå.. Har brukt p-stav og da uteble mensen helt. Fikk mensen tilbake når jeg tok den ut og ble gravid på første forsøk, så for meg er dette ekstremt uvant! hehe.. Men her har det vært inntatt sjokolade i tonnevis, det hjelper godt på
Good C Skrevet 15. juli 2009 #15 Skrevet 15. juli 2009 Bare for å komme med et litt sunt tips når sjokoladen har gitt dårlig samvittighet så kan jeg anbefale trening. Trening gir endorfiner og letter litt på trykket sånn at du kan slappe litt av hjemme. Ellers så inneholder bananer et stoff som virker litt på samme måten på hjernen som sjokolade ved å stimulere lykkesenteret har jeg hørt =) Verdt å prøve i alle fall.. Lykke til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå