Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på snart 7 mnd har den siste uken fått masse røde, nuppete, prikker. Det startet i kinnene og nakken, men nå har det dukket opp så og si over hele kroppen :(

Virker ikke som hun er plaget av det, men blir jo bekymet når man ikke vet hva det er...

Tenkte først på varmeutslett, men den siste uken har jo ikke vært veldig varm... Har vel ligget på rundt 18-20 grader og overskyet/regn. Hun fikk ikke noe utslett da det vær over 30 grader i to uker, så tror liksom ikke det kan være det?!

Kan det være en reaksjon på noe hun har spist, tro?

Eller noe annet, mer alvorlig??? :-S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan jo legge til at allmentilstanden er god, hun har IKKE feber og hun spiser som normalt (altså som en hest, hihi).

Noen som har vært borti noe lignende med sine små?

Skrevet

Min sønn på 3,5 mnd har hatt slike prikker litt av og på. Det kan være det som kalles hormonutslett som skyldes påvirkning av endringer i dine hormoner (dersom hun ammes) ellers kan det være varme. Min sønn fikk prikker etter å ha lagt på brystet til sin far og sovet. Han var blitt litt klam og det var alt som skulle til. Du kan gjerne vise det på helsestasjonen. Tror ikke det er noe å uroe seg over så lenge hun eller er i god form. Jeg har snakket med barnelege og det var helt normalt. Det kan også flytte seg rundt på kroppen.

Skrevet

takk for svar :)

Hun ammes ikke, sluttet da hun var litt over 5 mnd og tror vel egentlig ikke det er varmen...

det blir bare mer og mer av dem, noen hissigere enn andre.. Tar henne med en tur til legen idag, så får vi se. De trode kanskje hun kunne ha den fjerde barnesykdommen, men hun har ikke hatt noe feber, så ikke vet jeg...

kanskje det er røde hunder?!

jaja, nå skal vi hvertfall til legen, så får håpe han kommer fram til noe, hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...