Gå til innhold

Hvor lenge sover babyene deres om morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge er det vanlig at de sover på natta? Her legger jeg gutten min rundt kl19, men av og til han tar litt tid på å sovne. Så sover han til rundt kl 3, får mat, sovner og sover til ca 6. Får mat, er litt våken og sovner igjen til rundt 8 eller 9. Han er 3 mnd gammel.

Hva med deres søte små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 8 uker. Hun sovner mellom 23-24. hun kan faktisk sove maaaange timer før hun får mat, så vi vekker henne i 4 tiden og gir en flaske. Så sover hun gjerne til 9-10. Så er hun våken i ca 1,5 timer så vil hun sove litt igjen. Hun er et typisk B-menneske :o) deilig for oss for vi er det også.

Skrevet

Her er det stort sett 12 timers natt. Legges kl 19 og er stort sett våken klar for å stå opp mellom 7 og 8.

MEN skal også sies vi har et stort problem når det kommer til søvn. Han er nemlig lite sovevillig den gutten her. Så om han legges 19 så er det ikke dermed sagt at han sovner og sover.

En ytterst sjelden gang sovner han til og kan sove 3 timer i strekk, har skjedd 1 gang at han har sovet 4 timer i strekk uten å våkne når han er lagt for kvelden. Det vanlige er en oppvåkning i halvtimen, fram til 21-22.

Da kan han sove 1 1/2- 2 timer før han våkner igjen, og da er det for mat.(ofte får han mat en til 2 ganger mellom 19 og 22 også for å roes ned).

Så er han som oftest våken annenhver time natta igjennom. I det siste har han begynt med lengre våkenperioder i løpet av natta. Så effektiv nattesøvn er vel en 8-10 timer, 12 timer ville nok vært det ideelle.

Sliter også mye med søvn i løpet av dagen. Ofte blir det ikke mer enn 2 timer. Hadde han sovet litt mer på dagen tror jeg han hadde sovnet lettere på kvelden også.

Skrevet

Babyønske - Ble mamma 10.01.09, har du prøvd med litt fast føde/velling? Knerten her var og oppe annakver time på natta for mat osv, vi begynte så smått med grøt/velling på kvelden når han var 3,5 mnd og då sov han ca 6 timer i strekk. Skal sei at det var deilig etter en lang periode uten så masse søvn!:)

Gutten min legger seg forresten rundt 19 og står opp rundt 08.. Blir forresten 7 mnd neste veke.

Skrevet

Gutten vår har ikke noe fast mønster ennå. Han er 1 mnd idag. Han har stort sett 2varianter av søvnmønster. Hvis han har sovet en del på dagen så sovner han stort sett greit etter å ha fått mat i 6tida på kvelden. Da spiser han i 9-10tida, så rundt kl 3 og så våkner han igjen kl 7 og da vil han som regel være våken i en time eller to før han sover et par timer igjen(hvis jeg er heldig) Andre dager er vi våkne og sutrete hele dagen. Sover maks en halvtime 2-3ganger i løpet av dagen, og det er bare hvis han får sove på brystet mitt eller brystet til pappan. Hvis vi legger han i vogna på sånne dager så bare våkner han igjen. På kvelden bruker vi da min 2timer før han sovner. Han nekter å sove etter han har spist i 6tida, og sovner da ikke før 2timer etter neste måltid. Til gjengjeld så sover han da gjerne til kl 6 på morran, spiser og så sover til 9.

Håper han får et litt mer fast mønster etterhvert. Noen dager får jeg ikke gjort noe her hjemme fordi han skal være på armen hele tida de dagene han ikke sover mye. Han er stort sett snill når han er våken så lenge han er på armen

Skrevet

Lillemann sovner mer eller mindre elegant mellom 19-20. Sover da til 0100-0200. Nå den siste tiden har det vært mulig å noen ganger putte smokk, men ellers er det pupp. Så våkner han gjerne i firetiden og så er det stort sett morgen kl 0600. Da pludrer vi en time eller to og skifter bleie, før han sovner igjen. Da har jeg gjerne tatt han opp i senga, vipper ut puppen og slokner selv. Står opp som regel i 9-10-tiden, men søvnen jeg får mellom 0600 og 1000 er som regel av særs dårlig kvalitet ;-)

Det har faktisk hendt at han har sovet rundt til seks, og da er det rimelig hardt å amme på natten igjen for det er så DEILIG å sove så lenge i strekk :-P

Skrevet

åh, kjenner meg igjen på det punktet til hun over her. Poden min har visstnok aldri sovet rundt enda, men jeg merker stor forskjell om han står opp en eller tre ganger for å spise på natta! Han er fire mnd og vi legger han sånn 19:30 tiden. Vi gir han drømmeflaske kl. 23:00, han sover vanligvis til sånn tre-fire-tiden når han skal ha pupp igjen, så sover han til ca syv tiden. Men, de siste dagene har han vært helt snudd opp ned... våkner kl 02:00 OG 05:00 og SKAL ha pupp, ellers sover ikke han videre, nei.. Det er ikke økedøgn, for på dagen kan han gå lenge mellom måltidene, så vet ikke helt hva det er, men det går kanskje over snart..

Skrevet

legger vår jente på 2 1/2 mnd mellom 21-21.30 (holder på å få henne i rutiner) da sover hun til ca 03, får mat, sover til 7.30, får mat står opp i 10 tiden så lenge pappaen er hjemme og kjører storebror i bhg (han jobber på båt).

Skrevet

Gutten her på 5 mnd sovner kl 1830, våkner engang mellom 05-07 og får ei flaske,sovner igjen, så er det dagen kl 08-09. Sover en times tid igjen når klokka er 10.. en ordentlig trøtting jeg har fått:)

Skrevet

Han har fått grøt i 2 mnd(er 6 mnd no), men ikke oppe i full porsjon før nylig, får også litt middag midt på dag.

Nattproblemene har egentlig blitt verre jo mer fast føde han har fått :-(

Skrevet

Skjønner at jeg må være ganske heldig når det gjelder søvn. Lillegutt er 3 mnd og har siden han var 2 mnd sovnet mellom 20 og 21 og sover til 8-9 uten å våkne en eneste gang. Da er det to stappfulle pupper og litt lek og kos før han sovner igjen etter et par timer.... da sover han ca 2 timer. Så sover han ca 1 time igjen på aftenen. Synes han sover litt lite på dagen (noen ganger bare 2 timer), men så lenge han sover såpass på natta så får han vel den søvnen han trenger.

Skrevet

Snuppa mi på snart 5 mnd. legges for natta mellom sju og halv åtte. Sover da i strekk til 4-5 på natta. Får mat og sover videre til ca 8. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...