Nummer1 Skrevet 15. juli 2009 #1 Skrevet 15. juli 2009 Eg har 28 dagar til termin, og er i knallform. Eg nyt det til fulle, sidan eg kasta opp i sju månader før den gode formen satte inn (takk og lov!). I går gjekk eg i fjellet med ein ven og fire hundar - me gjekk bratt både opp og ned, og enda til slutt opp på ein liten topp for å nyta solnedgangen. I dag har eg fått nokre sjokkerte kommentarar frå folk om turen, og nokre av dei meiner eg er heilt uansvarleg som legg ut på ein slik tur. Kva meiner de? Eg kjenner kroppen min godt, og er ganske trygg på at eg klarar å tolka signal om både fødsel og stress dersom dette oppstår. For det kan då umogleg vera skadeleg å trimma sjølv om det er seint i svangerskapet? Eg er i god form, og er svært aktiv når eg ikkje er gravid. Andre som nyt god form no på slutten og som held seg i form med trening?
Kortslutning Skrevet 15. juli 2009 #2 Skrevet 15. juli 2009 Det er du som kjenner kroppen din og vet hvor grensene går. DEt er ikke noe i veien for å trimme/gå turer/være aktiv så lenge det ikke gjør vondt. Det som kan være lurt å passe på er at når det nærmer seg termin, så kan det være greit å holde seg i områder der man kommer seg forholdsvis fort til sykehus hvis fødselen skulle starte. Nyt den gode formen du:)
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 15. juli 2009 #3 Skrevet 15. juli 2009 Bare hør på kroppen din så tror jeg det skal gå fint. Har hørt at man ikke skal få for høy puls bare. Må si jeg er misunnelig, har så vondt i bekkenet at jeg det å gå 15 min til bussen er trim nok for meg... Det kribler i beina etter å gjøre noe skikkelig fysisk, føler jeg bare sitter her og forfaller! Nei, nyt heller den gode formen din du
meg & to små vampyrer Skrevet 15. juli 2009 #4 Skrevet 15. juli 2009 Nei, så lenge du ikke får vondt og ikke er for langt unna sykehus om noe skulle skje så er det jo helt topp at du er i så fin form. Det får du nok mye igjen for etter fødselen. Men husk at du bare skal være så aktiv at du opprettholder din normale form i svangersskapet. Å satse på å bli i bedre form skal man vente med til etter man har født. Heldig du som orker å gå i fjellet, jeg peser som bare det i enhver liten oppoverbakke og er egentlig i god form. Føles ikke godt.
golljet Skrevet 15. juli 2009 #5 Skrevet 15. juli 2009 nyt "sistetiden" din siden du var i dårlig form tidlegere. Jeg også var i dårlig form første tiden. Det er først siste tre mnd jeg føler at jeg har kosa meg. Jeg har fått gjort mye siste tiden... og vore sprek. Men etterkvart som det nærmer seg så ville jeg ha satset på turer så det er lett å kome seg til sykehus.. og ikke på høyfjellet:) Men stå på! jeg synes at du ikke er ansvarsløs:) Jeg også fekk noen kommentarer.. spesielt når vi valte å reise på ferie.. dette var spesielt søstre, svigerinner, mor, svigermor.... men jordmora sa det var helt OK:) Lykke til:)
Nummer1 Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. juli 2009 Ja, eg kan jo ikkje lata andre fortelja meg korleis kroppen min har det :-) Så eg kjem nok til å halda meg i aktivitet heilt til det brakar laus. Eg misunner deg IKKJE bekkenplagane dine, -Frøkna-...det må vera fælt. Eg hadde ein låsning i bekkenet for nokre månader sidan, men etter to besøk hjå kiropraktor var det fiksa heldigvis. Og sidan har eg ikkje merka noko til nokre spesielle vondtar eigentleg. Men det kan jo enda komma i løpet av desse siste vekene då :-) Lukke til!
Nummer1 Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. juli 2009 Ja, eg trenar ikkje for å bli i betre form no, meg & lille vampyr, - det handlar meir om at eg er i aktivitet som gjer meg godt i min tilstand. Eg var i veldig god form i utgangspunktet, så det er vel difor eg tåler meir enn andre. Men tenk så deilig det blir å få bebisen på utsida av kroppen i staden for inni :-) Gler meg til å kunna springa lett i bakkane igjen. No held det lenge med kjapp gange!
meg & to små vampyrer Skrevet 16. juli 2009 #8 Skrevet 16. juli 2009 Ja, så lenge man opprettholder formen sin bare så er det jo helt ok og innenfor anbefalingene. Da kan de kritiske røstene bare gå hjem og legge seg. Jeg er også i relativt god form vanligvis, men dessverre er det ikke slik at det betyr at man nødvendigvis blir i like god form gjennom svangerskapet. Det er ganske tilfeldig hvordan et svangerskap påvirker kroppen, og dette svangerskapet er helt anerledes enn forrige f.eks. Men ja, jeg er enig; det blir deilig å få babyen utenfor magen! Oioioi, som jeg gleder meg.
Artica Skrevet 16. juli 2009 #9 Skrevet 16. juli 2009 Ikke bry deg om hva andre sier, tren slik du føler er greit for deg. Bedre å være trent enn ikke trent med tanke på fødselen. Jeg har alltid trent under mine graviditeter, med vekter på helsestudio. Og det helt frem til termindag. Til gjenngjeld har jeg fått lette og raske fødsler:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå