Gå til innhold

Hva er dette for noe da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et par dager nå(ikke etterhverandre) følt meg skikkelig uggen i hele kroppen. Stikninger på høyre side(innsiden av hoftebeinet og nedover), vondt i trusekantområdet(akkurat som at klærne gnager seg inn uten at det er det), kvalm, menssmerter og rett og slett uggen/uvel. Flere som har opplevd dette?

Og disse stikningene på høyre side..hva kan det være? Har kjent på det flere ganger, men så har det vært dager uten også.

Kan det være at babyen ligger og sparker på noe som gjør at det blir ømt der? Legen kjente føttene på den siden, og det har bestandig vært mest spark på høyre side. Er 32+6 idag og kjenner ganske mye liv hver dag.

Blir litt bekymret, selv om jeg vet at det er vanlig med div stikninger og slikt den tida her..

Var til legen i går, men da var det et par dager siden jeg hadde hatt denne følelsen, så jeg bare nevnte plagene uten å høres "bekymret" ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det egentlig er en typisk gravideting, at krpooen forbereder seg. Jeg tror jeg har det litt på samme måte, er skikkelig uggen og det stikker i nederste del av magen og i underlivet.

Jeg synes likevel du skal ta en telefon til legen om det ikke går over etter en dag eller to. Jeg så på mine papirer fra sist jeg var gravid, og der står det at jeg hadde menssmerter og stikking i uke 33. Jeg er 32+5 i dag, så jeg regner med at for min del er det det samme som sist uten at det er noe farlig. Jeg skal på kontroll om et par dager, så jeg skal høre da. Hvis jeg får noen bedre forklaring titter jeg innom og svarer bedre!

Skrevet

ja, det er sikkert det. Blir bare så ops på alle nye plager/smerter når man ikke har prøvd dette før..:) Jeg nevnte div plager for legen i går..hun mente det meste var som regel vanlige gravidplager, men om jeg uroet meg veldig så var det bare å ringe føden for en sjekk. Skal se an litt utover dagen idag...har ikke hatt spes plager enda, men igår kom de ikke før utpå dagen..så vet nå aldri. Håper det er ufarlige plager bare. Legen sa også at i uke 32/33 får de veldig mange spørsmål om akkurat slike plager. Virker som at det er vanlig i disse ukene. Men..jeg ser det an litt. Er på "ferie" et par timer unna legen/sykehuset nå.

Takk for svar iallefall! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...